Als enorme fan van Toverland ben ik super blij met de uitbreidingsplannen, en ben ik blij hoe de buurt hiermee omgaat, het is natuurlijk onnodig om Toverland de volledige vrije hand te geven, enige controle is gewoon nodig, om alle uitbreidingen op een nette en veilige manier te laten plaatsvinden.
De manier waarop Toverland dit aanpakt, met informatie avonden en betrekking van de buurt in dit proces is ook een zeer goede zaak.
Er zijn punten waar de buurt moeite mee heeft waar ik mezelf zeker in kan vinden, en het verschilt per persoon hoe iemand iets ervaart, maar om te zeggen dat je in de winter de televisie harder moet zetten, omdat je last hebt van attracties, vraag ik me af of dit niet flink overdreven word, daarnaast vraag ik me ook af hoe men overlast kan ervaren van licht, anno 2024 staat elk groot kantoorgebouw in de avond en nacht vol op in de spotlight.
De files en opstoppingen, buiten de omleidingsroute met Halloween Nights om, zijn natuurlijk een groot aandachtspunt, waar de gemeente en provincie in mee moet willen gaan, een verbreding van de weg vanaf de rotonde bij het ABC restaurant is noodzakelijk, het zelfde geld voor de Midden Peelweg.
Geluidshinder in de zomer en van vuurwerk kan ik mezelf voorstellen, hoewel het vuurwerk alleen met Halloween plaats vind, kunnen deze 13 avonden de druppel zijn die de emmer doen over lopen.
Waar ik bang voor ben, is dat er in de toekomst wellicht maatregelen genomen worden, dat bijvoorbeeld Troy geluidsschermen zal krijgen, of met Halloween of SummerFeelings de wachtrij 1,5 uur eerder moeten sluiten, ik noem nu maar een gek voorbeeld.
Het is fijn om te lezen dat het tot nu toe allemaal in goede harmonie gaat, en ik verwacht dat dit wel zo zal blijven.