Ik heb blijkbaar het stuk over de klachten een beetje gemist. Eens dat "Niet buiten kunnen zitten" gewoon onnodig drama maken is, maar óók eens dat ze het park niet zomaar zijn gang laten gaan. Bij bijvoorbeeld PHL en Alton Towers leveren de geluidsbeperkende maatregelen juist een ongekende plus op aan de ervaring. Toverland is nog jong, heeft de kans om enorm veel ruimte te kunnen (en mogen) gebruiken en kan dergelijk geluidsbeperkende maatregelen nog relatief eenvoudig inbouwen in hun plannen. Ik denk dat dit dan ook zeker niet zo extreem hoeft als bij de eerder genoemde voorbeelden. Ik zie dat er nog behoorlijk wat bos tussen TVL en Kronenberg in ligt, dat kan aardig helpen het geluid te dempen. Letterlijk achter TVL ligt zelfs nog een enorm evenemententerrein, waar onder andere de schutterij doet oefenen met schieten. Toch ook niet bepaald geluids-arm.
Lijkt me dus in de praktijk allemaal best goed te regelen.
Voor wat betreft verkeersoverlast: Een eigen afrit die om het bungalowpark en golfbaan heen loopt en daar wat verder aan sluit op de A67 lijkt me geen onmogelijke optie. Moet je deze wel onder de N277 door laten lopen. Als backup foor super drukke dagen maak je aan de achterkant van de parkeerplaats nog een afrit die wél naar de N277 toe loopt, zodat deze ook nog gebruikt kan worden om het verkeer van daar uit naar de A76 te leiden.
maargoed: Ik heb genoeg ervaring met RWS om er geen hoge verwachtingen van te hebben.