Aurelius Blitz Bahn opende in 2015 en de voorganger heeft het amper 10 jaar volgehouden, dus dat laatste uur heeft sowieso geslagen. Bovendien is de capaciteit echt ondermaats voor een park van dit formaat. Voor Booster Bike geldt eigenlijk hetzelfde, maar dan nog vermeerderd met het feit dat die in zijn huidige vorm absoluut niet meer in het niveau en de ambities van Toverland past
Helemaal met je eens, ware het niet dat ik er wel enigszins rouwig om ben. Beide B's zijn Beide Behoorlijk Buitengewoon: we komen deze attracties vrijwel nergens in de buurt tegen, dat maakt ze toch vrij uniek. Maar met de enorme groeiambities van het park zie ik het nog wel gebeuren dat de banen vervangen worden door iets nieuws. Blitzbahn is echter mateloos populair, met wachtrijen vanaf dagopening van 50+ minuten.
Boosterbike heeft echter onlangs nog een nieuwe trein gekregen, dus daar zie ik eerder een retheme dan een vervanging gebeuren.
Coasterfrenzy Ik vraag me af of een Maurer Spike Coaster geen goede vervanging zou kunnen zijn.
Ja want dat bleek in Mirabilandia ook zo'n technisch succes met enorme capaciteit 😉 /sarcasm. Nee, die banen zijn leuk voor op cruiseschepen, maar daar houdtd het wel een beetje op.
Denk dat dat ruimtelijk niet gaat passen. 't Zou een goeie optie zijn, maar dan moeten ze de huidige wel vervangen denk ik, om twee soortgelijke banen te kunnen plaatsen.
Ik denk dat @Ryanvans hier een best prima suggestie doet:
Ryanvans De nieuwe Vekoma Family Launch zoals Lightning in Furuvik zou ik zeker een mooie optie vinden voor Toverland. Vond het zelf nog een best goed baantje, een mooi middenklas model!
Of wellicht juist kiezen voor een grotere versie, iets meer richting de baan in Dollywood. Meerdere launches, meerdere treinen (capaciteit!), goeie pittige stukken er in. Er zou zelfs gekozen kunnen worden voor een variant die zowel het grondgebied van de Boosterbike als de Blitzbahn pakt. Sluit namelijk prima op elkaar aan.