Enige minpuntje vind ik nog steeds de snelheid van de wagentjes, voordat je een beetje leuk kan kijken wat er gebeurt zoef je alweer verder naar de volgende scene.
Maar verder, toffe upgrades!
Vernieuwing Snow White darkride in Disneyland Anaheim
Heel toffe upgrade! Hoewel ik het Akelige Bos en de Kerkers van de Koningin juist een heel toffe tegenhanger van de zoetsappigheid in de ride vond, maakt het meer gebalanceerde einde dit gemis ruimschoots goed. En hoewel ik op het eerste oog nog niet zo weg ben van de spiegel waarin Sneeuwwitje in de appel bijt en ik me afvraag af of echt élke scène een videoeffect nodig heeft, zijn ook de projecties op de meeste plekken heel gaaf. Mooi opgepoetste parel.
LuukSky Gelukkig zit mijn favoriete moment, de koningin in de spiegel die zich omdraait en de heks blijkt te zijn, er nog in!
En dit! Nog steeds één van de simpelste maar meest effectieve darkride-effecten in het canon.
Ik was bang dat de upgrade het vlotte en enge karakter van de rit wat teniet zou doen, maar niets is minder waar! De scenes komen inderdaad veel beter tot hun recht, en het verhaal is zo veel duidelijker! Prachtig gedaan
- Bijgewerkt
Mooie upgrade! De reden dat de Snow White darkride verhaaltechnisch altijd problematisch is geweest, is dat het uitgangspunt door de jaren heen sterk veranderd is. Toen de attractie in 1955 opende kwam de figuur van Sneeuwwitje zelf niet in de attractie voor; Walts idee was om de bezoeker zelf in de rol van Sneeuwwitje te plaatsen. Het gevolg was dat de nadruk kwam te liggen op de enge scenes in het bos en de confrontatie met de koningin/heks. Dit leverde echter veel verwarring op bij bezoekers, die zich afvroegen waarom ze Sneeuwwitje niet te zien kregen! Na verloop van tijd werden er dus wat Sneeuwwitje-figuren toegevoegd, maar verhaaltechnisch werkte de attractie nooit helemaal lekker.
Deze update maakt dat een stuk beter, hoewel men door de beperkte fysieke ruimte wel érg veel gebruik van projecties heeft moeten maken om het verhaal te vertellen. De kleuren en belichting van de fysieke sets en figuren sluiten erg mooi aan bij de animatie uit de oorspronkelijke film! Nadeeltje is wel dat de animatronics nogal statisch overkomen naast de geprojecteerde vloeiende animatie (die alweer zo’n 85 jaar oud is, maar kwalitatief nog steeds aan de hoogste standaarden voldoet).
Hoewel ik de oude versie ook altijd wel prima vond is dit toch wel een flinke verbetering zeg. Het belangrijkste vind ik toch wel dat de attractie nu niet abrupt tot een einde komt. Het verhaal word nu voor je gevoel echt afgesloten. Kom maar door in Parijs!
Wat een ontzettend fijne verbetering is dit. Ik hoop dat ze dit in Parijs ook snel gaan doen.
Ik vind het echt bewonderenswaardig hoe veel moeite men daar steekt in het onderhouden en "pimpen" van original rides Klasse hoor ! De kus-scene is echt een magisch momentje.
Als 1ste prinses van Disney is het ook logisch men dit heeft aangepakt. Mag in Parijs ook aangepast worden
Mooi om te zien hoe ze een oude klassieker nieuw leven in geblazen hebben. Normaal vind ik het gebruik van schermen en filmpjes al gauw een afbraak in ritten, omdat deze zo"plat" aanvoelen maar, heb het idee dat dit bij deze rit wel mee valt omdat het maar kleine toevoegingen zijn.
De versie in Parijs is bijna identiek aan de oude versie in Anaheim. Alleen hebben wij een extra scene aan het einde met de prins en Sneeuwwitje op de brug.
MisterDream Absoluut! Of weghalen voor een meet and greet en een Seven Dwarfs mine train
Wat een gave restyle! Ik vond de Pinokkio en Sneeuwwitje darkrides in Parijs tijdens mijn eerste ritje erg verwarrend, maar toen ik begreep dat je dit als hoofdpersoon uit het sprookje moest ervaren begon ik ze steeds meer te waarderen. Hopelijk krijgt Parijs ook een upgrade zoals dit, maar dan wel met iets minder videoschermen. Ik ben ook erg blij dat de "stiefmoeder bij de spiegel"-scène er nog is. Is de versie in Walt Disney World gelijk aan de oude versie in Anaheim en de versie in Parijs?
Eftelflags Waarom weghalen? In Parijs mag die Seven Dwarfs mine train er van mij gewoon bij komen, zonder dat er eerst iets anders verwijderd gaat worden.
The_Bullgod Omdat DLP chronisch gebrek heeft aan echt goede meet and greets. En aan attracties. Ok. Daar heb je me.
- Bijgewerkt
msnguy Is de versie in Walt Disney World gelijk aan de oude versie in Anaheim en de versie in Parijs?
Deze is met de komst van de Seven Dwarfs mine train gesloten in 2012.
De rit was totaal anders. (klik hier voor youtube) Aantal zelfde scenes, maar in een veel logische volgorde. Snap eigenlijk niet waarom Parijs niet deze versie heeft gekregen..
Eftelflags
Laat maar komen Seven Dwarfs is niets wereldschokkends, maar het klopt gewoon die ride ! The looks, het sfeertje,...
- Bijgewerkt
Eftelflags Omdat DLP chronisch gebrek heeft aan echt goede meet and greets.
Gelukkig is niet iedereen fan van meet and greets. Ik vind het persoonlijk de meest waardeloze invulling van kostbare ruimte. Ik zie liever dat ruimte gebruikt wordt voor goede attracties, ik hoef geen foto met een prinses of Mickey.
Eftelflags En aan attracties. Ok. Daar heb je me.
Daar moest ik wel wat om gniffelen
Niek hahaha nou je hebt gelijk hoor. Tis meer dat ik de oplossing in WDW wel sjiek ofzo vond. Beetje gedateerde ride eruit en high end meet and greet (met capaciteit!) en dan wel een nieuwe grote ride terug.
Bedoel; in DLP heb je dat prinsessen paviljoen waar ik zelden onder de 60 minuten wachtrij heb gezien.
Eftelflags in Walt Disney World heeft het prinsessen paviljoen maar mijn weten links 1 ruimte en rechts ook. In Parijs heb je eveneens 2 ruimtes. In Disneyworld ontmoet je wel 2 prinsessen tegenlijkertijd, en in Parijs 1. Los daarvan zou de capaciteit bij deze meet & greets in vergelijking dus niet extreem veel hoger moeten liggen in Walt Disney World? In Orlando werken ze natuurlijk met het Fastpass+ systeem bij populaire meet & greets, waardoor de mensen die écht willen een reservering hebben. In Parijs zit er niets anders op dan wachten en is de populariteit erg hoog.
Daarnaast heeft Parijs, vanwege het klimaat, veel permanente buiten meet & greets, welke in het Magic Kingdom dan weer ontbreken. Ik denk dat de algehele capaciteit van de vaste meet & greets van beide kasteelparken best in verhouding staan tot elkaar, zeker als je ook kijkt naar het verschil in bezoekersaantallen. In Walt Disney World heb je natuurlijk 4 parken waar men hun idolen kan ontmoeten dus spreidt zich dat uit over meerdere dagen en meerdere parken. De meesten vinden 1 character ontmoeting tijdens hun vakantie genoeg. Ik ben juist meer voorstander van meet & greets in de buitenlucht. Deze laten de themagebieden meer leven en zo zijn de figuren ook te zien voor mensen welke er niet mee op de foto hoeven maar enkel passeren.
Voor de liefhebber, onderstaande video is opgenomen met een groothoek low-light camera. Hierdoor zie je een stuk meer van de decors en ook een stuk meer details: