Erik niet het punt wat ik probeerde te maken. Ik zal proberen specifieker te zijn haha.
Chiapas is een baan die voor een flume bijvoorbeeld gebruik maakt van een kettinglift (en nog rap ook), in plaats van de ‘gebruikelijke’ bandenlift. Er zitten allemaal foefjes in die niet perse nodig zijn op een flume, maar wel in dit geval toen innovatief en grensverleggend waren voor het soort attractie. Daar is daadwerkelijk onderscheid te zien tussen de nieuwere generatie en de vorige. Foefjes waarvan ik me voor kan stellen dat ze een behoorlijke meerprijs zullen hebben t.o.v. de standaard. Naar mijn mening kan er dan gesproken worden over een ‘next-gen’ variant van de flume. Neemt niet weg dat het beide hetzelfde model is van dezelfde fabrikant, maar niet dezelfde generatie. De polo van 20 jaar terug is niet even duur als de polo met alle toeters en bellen van nu 😉
Er zal vast de nodige R&D zitten in het doorontwikkelen van het model, dus vandaar tof om te zien dat er nu een nieuwe ‘next-gen’ flume komt en het niet bij Chiapas is gebleven.