The_Real_Infernape Toffe toevoeging voor het park! Herkent iemand toevallig met welke fabrikant we te maken hebben?
msnguy The_Real_Infernape Herkent iemand toevallig met welke fabrikant we te maken hebben? Dat is heel moeilijk te zeggen aan een lege vaargeul, maar ik gok op ABC Rides!
The_Bullgod QDude24 Idd, maar volgens Ameworld.net is het toch een Intamin flume vergelijkbaar met Chiapas
Taronco Wauw dit park pakt goed uit. Een switch met een drop achteruit, verticale lift met een drop inclusief camelback. Tof hoor! 🤗
Meint Goede uitbreiding zeg. Toen ik in 2019 op een smoorhete dag in het park was vond ik al dat een waterattractie miste. Dit had het park zeker nodig!
Sjengske Het is de layout van de 325m variant op deze productpagina van intamin: https://www.intamin.com/wp-content/uploads/2019/09/IAR-2020-Flyer-WaterRides-flume-ride.pdf
Jules Wat een gave lay-out is dit zeg. Ik kende deze helemaal niet.. Best een beperkt oppervlakte en toch meerdere leuke elementen en genoeg varen. Door de verschillende kruisingen ook nog eens leuk te thematiseren.
Cornelius Dit is ook pas de tweede die intamin weet te slijten van hetzelfde type als Chiapas? Of niet? Het heeft me altijd verbaasd dat er niet meer van zulke log flumes zijn gebouwd, prachtsysteem! Zal vast wel (heel) duur zijn 😅
The_Bullgod Cornelius geen idee hoe duur dit systeem is. Maar er verdwijnen de laatste jaren veel oude flumes, die niet worden vervangen door nieuwe. Daar moet toch wel een reden voor zijn.
QDude24 Cornelius Dit is ook pas de tweede die intamin weet te slijten van hetzelfde type als Chiapas? Of niet? Derde, de Flintstones log flume in Warner Dubai is ook hetzelfde model. Dit is wel de eerste zonder custom layout.
Erik Cornelius Dit is ook pas de tweede die intamin weet te slijten van hetzelfde type als Chiapas? Of niet? Ik zou zelf zeggen dat Valhalla ook hieronder valt, al heeft die wel andere boten (met zit plaatsen naast elkaar), maar ik weet niet zeker waar Intamin die zelf onder schaart.
Meint QDude24 Dit is wel de eerste zonder custom layout. Vraag me wel af in hoeverre je dit een standaardmodel kunt noemen. In dit park past'ie mooi door het hoogteverschil op sommige stukken. In park zonder hoogteverschil past dit niet zo mooi natuurlijk.
QDude24 Meint Het is een layout rechtstreeks uit de catalogus, dat is meestal een standaardmodel. Verder heb ik het woord "Standaardmodel" in mijn orginele bericht niet genoemd, ik zei enkel dat het geen custom layout is, wat feitelijk klopt.
Meint QDude24 Het was geen aanval op jou, het was een opmerking over de Intamincatalogus, en breder gezien over wat fabrikanten soms een catalogusmodel noemen. 😉
Quefox_ QDude24 Verder heb ik het woord "Standaardmodel" in mijn orginele bericht niet genoemd, ik zei enkel dat het geen custom layout is, wat feitelijk klopt. Om even wat te mierenneuken: wat is dan het verschil tussen een "standaardmodel" (of catalogusmodel) en een "geen custom layout"?
Cornelius Erik die is toch beduidend ouder? Buiten dat 't ook een XXL truccendoos flume is van Intamin? Wat deze flumes zo bijzonder maakt zijn de extra snelle lifts, de snelle switches en de mogelijkheid zo steil te gaan, incl de boten met beugels. In ieder geval mooi dat het vaker wordt gesleten nu!
The_Real_Infernape Quefox_ Ik zou zeggen dat een standaardmodel / catalogusmodel zo te koop is vanuit de catalogus, en dat een niet custom model in principe duidt dat er meerdere banen zijn met de layout, maar dat je die niet zomaar zou kunnen kopen. Ik denk dat een goed voorbeeld daarvan is de Zierer force 5 layout die speciaal voor Legoland parken zijn ontwikkeld