Quefox_ Volgens mij is het bij Infinity Coaster treintjes altijd zo dat de voorste twee rijen alleen om de lengte-as kunnen roteren ten opzichte van elkaar (is me tenminste ooit bij Fury of Gold Rush opgevallen, als ik het me goed herinner). De overige rijen kunnen in alle richtingen draaien ten opzichte van de voorgaande rij.
Dat is overigens niet alleen bij Gerstlauer zo, ook bij Intamin en B&M zit die beperking in de treinen. Dat kan je bij inverteds goed zien als ze door een looping gaan. Rij 1 en rij 2 staan eigenlijk onder een zelfde hoek terwijl de andere rijen vrijer kunnen scharnieren;
[EDIT] - Even met mijn pro-paint-skills de hoek-lijn waaronder de karretjes ten opzichte van de baan staan aangegeven:
Intamin heeft die opgelost met de neus-kar / bogie waardoor je minder door hebt dat de eerste 2 coaches aan elkaar vast zitten. Zelfde met B&M sitdown en standup modellen. Bij floorless banen is het effect minder zichtbaar maar het is er zeker wel;
Dit is, zover ik begrepen heb, om stabiliteit in de treinen te houden en ervoor te zorgen dat de wielen niet gaan klapperen omdat ze geen leader hebben om te volgen, maar helemaal zeker weet ik dit niet. Misschien een leuke voor @Eftelflags om in te duiken met Themepark Science?
Of wordt dit te hard-core science 😉