- Bijgewerkt
Ik kwam vannacht deze tweet tegen op een Discord server:
Bij Spaceship Earth waren twee karretjes een soort van ontspoort, zo wordt beweerd:
Ik kwam vannacht deze tweet tegen op een Discord server:
Bij Spaceship Earth waren twee karretjes een soort van ontspoort, zo wordt beweerd:
Ik heb de topic titel even aangepast aangezien we verzameltopics zoveel mogelijk willen vermijden (enkele uitzonderingen daargelaten).
Daarnaast snap ik het dat als je zo'n spectaculaire Tweet tegen komt je deze snel wilt delen, maar iets meer informatie dan "ik kwam deze Tweet tegen" is wel fijn als in de Tweet zelf niet eens de attractie genoemd wordt Ik zie dat je dat nu later alsnog hebt toegevoegd.
Overigens had iets verder kijken in de Tweet ketting je ook bij onderstaande Tweet gebracht waaruit blijkt dat het een heel spannend verhaal is, maar uiteindelijk gewoon een standaard evacuatie en dus geen ontsporing. Iets wat wel vaker gebeurt als mensen zoiets meemaken die wat minder bekend zijn in de pretpark wereld.
Hadden ze die refurb nu maar niet naar achteren geschoven, die rit heeft het zwaar nodig.
Marvin Ik had per ongeluk al op de post knop gedrukt i.p.v. de preview functie dus het bewerken ging erg rommelig omdat ie al online stond en ik hem snel netjes wilde hebben.
Het was ook meer een gerucht vandaar dat ik dacht het is iets kleins en misschien wel leuk om even uit te pluizen met wat meer mensen. Nu vind ik het eigenlijk weer een te bombastisch bericht voor wat er daadwerkelijk gaande was. Ik snap dat je niet te veel verzamel topics wegens verrommeling wilt maar nu lijkt het wel veel meer dan wat er daadwerkelijk aan de hand was. Misschien is het handig om voor dit soort kleine dingen zelf verschillende plekjes aan te maken waar het thuis hoort? Of heb je dit soort dingen gewoon liever niet op het forum? Want waarom in het ene subtopic wel een klein nieuwtjes topic mag bestaan en in een andere niet, is me ook een raadsel.
Marvin Ik vindt een verzameltopic voor kleinere nieuwtjes en gebeurtenissen juist wel fijn. Anders heb je voor elk klein dingetjes wat je tegenkomt een nieuw topic nodig. Dan lijkt mij het forum juist minder overzichtelijk worden.
Blijkbaar is deze evacuatie vrij normaal maar ik ben er zelf niet mee bekend. Een eigen topic voor een โstandaardโ evacuatie is dan weer teveel van het goeie dus des te meer redenen om hem lekker in een verzameltopic te houden. Maar dat is mijn mening
Brigitte Ik had per ongeluk al op de post knop gedrukt i.p.v. de preview functie dus het bewerken ging erg rommelig omdat ie al online stond en ik hem snel netjes wilde hebben.
Beetje offtopic maar het gaat er nu toch over: is er eigenlijk wel een preview venster voor wanneer je een nieuw topic aanmaakt? Ik heb deze namelijk ook niet kunnen vinden.
Trollenbol nee, die is er niet
Je kan je post ook tikken in een al bestaand topic zodat je de preview wel ziet, en daarna via ctrl+A, ctrl+C en ctrl+V het hele stukje proza kopieren naar het venster voor het nieuwe topic dat je wil maken. Zo weet je in ieder geval dat de opmaak klopt, dan moet je alleen nog de titel in 1x foutloos invoeren maar op zich vind ik dat zelf een goede work-around!
En over Spaceship Earth, wat @Hjalmar al zei, hij had in onderhoud gemoeten, dat er een lange onderhoudsperiode stond gepland had niet alleen qua decor zijn redenen, maar ook qua techniek!
Trollenbol nee, er is geen preview venster voor een nieuw aangemaakt topic, maar wel voor een nieuwe post in een bestaand topic.
Brigitte Het lijkt nu allemaal inderdaad een stuk groter dan wat er uiteindelijk aan de hand was. Maar dat komt ook wel weer overheen met het hele Twitter draadje waarin iemand van alles roept om het af te sluiten met "oh er was niks aan de hand".
We kiezen er inderdaad bewust voor om zo min mogelijk verzameltopics te maken. Dat wil niet zeggen dat voor dit soort kleine dingen geen plek is op het forum, in tegendeel, als je iets wilt bespreken doe dat vooral! Maar door dingen hun eigen topic te geven zijn zijn discussies beter gestroomlijnd i.p.v. alles door elkaar en is het ook allemaal een stuk beter vindbaar als je later iets gaat terug zoeken met de zoekfunctie. In plaats van honderden reactie door te spitten in een nieuwtjes topic vind je dan een topic dat de hele discussie netjes samen vat.
Het klopt inderdaad dat we in sommige gevallen wel een klein nieuwtjes topic hebben. Die van de Efteling is daar een goed voorbeeld van. Omdat de Efteling zo dichtbij huis is komen er erg vaak actuele kleine updates vanuit het park (nu even iets minder natuurlijk ), als je die allemaal een eigen topic zou geven zou je inderdaad een enorme overdaad krijgen waarin elke stoeptegel los besproken word. Uit de meeste andere parken komen veel minder van dit soort kleine updates, daarom scheiden we die liever in aparte topics.
Trollenbol Je bent al van een antwoord voorzien, maar ook vanuit deze hoek nog even: die functie zit helaas niet in het forum. Hopelijk gaat dat in een toekomstige update nog komen.
Ik denk dat het zo wel duidelijk is en dat we hier weer ontopic kunnen. Zo niet kan er natuurlijk altijd een topic worden aangemaakt onder de Feedback categorie, ook voor functionele vragen