Ik was gisteren in Walibi, en ik vond het maar een raar systeem. Ruim een uur gewacht voor Lost Gravity. Vervolgens een kwartier wachten in de fysieke rij voordat mijn QR-code überhaupt gescand werd. Vervolgens nog bijna een half uur in de fysieke rij daarna. Dit was bij elke attractie een probleem. Wat is nog de toegevoegde waarde van de virtuele wachtrij?
Volgende attractie: Untamed. Met nog minder dan tien minuten op mijn timer, na ruim een uur gewacht te hebben, kwam er ineens een uur bij. Dame bij de ingang vertelde me dat er een trein af is gehaald. Vreemd dat dat zo'n gigantisch verschil maakt. Ik kan me voorstellen dat veel andere gasten uit de wachtrij zijn gegaan toen de timer omhoog sprong, niet wetende dat ze eigenlijk alsnog snel aan de beurt hadden kunnen zijn, een verspilling van hun kostbare tijd om zo'n drukke dag. Omdat ik toch geen tijd meer had om ergens anders in te gaan, ben ik in de virtuele wachtrij gebleven, die na tien minuten ineens weer van een uur naar vijf minuten sprong. Gelukkig heb ik daardoor alsnog Untamed kunnen doen, maar ik snapte niet zo goed wat dit mogelijk maakte - er reed nog steeds maar één trein. Vervolgens natuurlijk nog wel zeker een kwartier in de fysieke rij gestaan.
Plot twist: terwijl ik aan het wachten was op Untamed, realiseerde ik me dat ik een tweede telefoon en een tweede fastlane ticket had, dus ik ben toen met twee telefoons in de wachtrij gaan staan. De tweede telefoon liep twintig minuten achter op de eerste telefoon. Na het hele verhaal met de verspringende klok in de vorige alinea, eindigde de tweede telefoon twintig minuten vóór op de eerste telefoon. Hoe dan? Ik heb uiteindelijk maar één telefoon gebruikt, en dat is prima, want het was anders toch een beetje egoïstisch. Maar als niet ook die tweede telefoon had die twintig minuten voorliep op de eerste telefoon, dan had ik überhaupt niet in Untamed gekund. En het is raar dat het systeem schuift met de volgorde van mensen die zich in de virtuele wachtrij aanmelden.
Gelukkig was ik gratis in Walibi, want ik heb de hele dag maar ternauwernood vier achtbanen kunnen doen.