In een persbericht laat het bedrijf Accesso, dat de virtuele Fast Lane wachtrij in Walibi Holland levert, weten dat ook in 2021 Walibi gebruik zal maken van een 100% virtuele wachtrij. Het is een beetje een "wij van wc eend" verhaal maar dit is natuurlijk op basis van de positieve ervaringen van vorig jaar. Zo zou het 100% virtuele wachtrij model hebben bijgedragen aan het op peil houden van de gasttevredenheid zodat deze in 2020 niet onder het niveau van 2019 is gekomen.
Daarnaast deed 3 kwart van de bezoekers in Walibi een aankoop bij de horeca terwijl ze virtueel in de rij stonden. Iets wat niet gek is aangezien je verplicht in die virtuele rij moest staan als je later op de dag überhaupt nog een van de grote attracties wilde doen. Een meerderheid van de bezoekers heeft ook aangegeven eerder terug te keren naar het park als de verplichte virtuele wachtrij permanent zou blijven. Wat natuurlijk opnieuw een beetje een eenkennig onderzoek is, want mensen die Walibi vorig jaar links lieten liggen omdat ze geen zin hadden in die virtuele wachtrij (ikzelf val ook in die groep) is niks gevraagd natuurlijk
Voor dit jaar worden er wel ook nieuwe functionaliteiten en verbeteringen doorgevoerd aan het Fast Lane systeem. Zo zal er een mogelijkheid komen om attracties te sorteren op wachttijd, kunnen groepen zich opsplitsen zodat personen binnen een groep in verschillende virtuele wachtrijen kunnen staan, komen er functies voor gasten die later op de dag arriveren en meer (deze meer word in het persbericht verder niet toegelicht).
Op zich is het geen verrassing dat Walibi vasthoud aan hun bestaande oplossing om Corona proof te blijven (want daar gaat het uiteindelijk gewoon om natuurlijk). Maar ik ben wel benieuwd wat dit voor de toekomst na Corona gaat betekenen m.b.t. het verplichte virtuele wachten.