Hoewel sommige producten uit een airfryer echt heerlijk zijn (die aardappel bolletjes vind ik uit een airfryer gewoon lekkerder dan uit een frituur pan hoor) is het inderdaad zoals michael zegt producten die ontzettend aangepast zijn om het te laten werken in een airfryer. Puur omdat het anders niet werkt.
Dat is net zo'n manipulatie als vegetarisch vlees en dat dan vegetarische kipnuggets noemen. Daar is namelijk niks kip aan. het is gewoon een volledig ander product. Ik zie het nog niet mogelijk om op dergelijke grote schaal te gaan airfryen. Maar de efteling heeft wel enkele hete lucht ovens waarin dergelijke snacks gewoon bereid kunnen worden. Dit wordt al in fabula gedaan bijvoorbeeld. Maar ik weet ook hoe de meningen daar zijn over de smaak van de producten.
Persoonlijk vind ik de zoete aardappel frites daar een stuk beter te pruimen dan de slappe frituur frietjes in de rest van het park, die worden namelijk maar 1x gefrituurd en vaak net iets te kort, waardoor ze totaal niet de bite hebben die ze horen te hebben. je hebt 3 gradaties in friet:
Meestal als ik friet bij de steenbok of de oost haal valt het in de laatste 2 categorieën. Dus wat dat betreft doen ze erg hun best voor een gezondere keuze, want de ongezonde keuze is gewoon vaak niet te pruimen 😛
Maar gezondere keuze is in nederland toch sowieso flauwe kul? Zolang een gezonde voeding duurder is dan ongezonde voeding, neem je het als supermarkt/overheid/whatever gewoon niet serieus. Als gezonde voeding goedkoper wordt, en voor iedereen toegankelijker, dan komt er ook minder volk met gezondheidsproblemen bij de ziekenhuizen etc terecht, en hoeft daar ook minder geld naartoe. Maar dat duurt nog wel 20 jaar heb ik t vermoeden.