Ja, ik snap de discussie ook wel. Maar of iets gezond is of niet lijkt me niet de drijfveer voor de Efteling om hun prijsstelling aan te passen. En dat hoeft ook niet. Als je om wat voor reden dan ook minder te besteden hebt en uitwijkt naar een frituuroplossing dan wil dat niet zeggen dat gezonde producten te duur zijn. Een kommetje soep kost mogelijk iets meer dan een kroket, maar is wel een gezondere keuze en op net zoveel plaatsen te krijgen in het park.
Ik denk dat juist in een pretpark de snack sneller gepakt wordt. Los van de prijs, want een snackmenu in de Efteling is net als een broodje, goed aan de prijs.
Het is ook niet zo dat iets gezonds persé duurder is dan iets ongezonds.
Het is wel zo dat een kroket uit de muur qua product een stuk minder 'product' is dan een vers belegd broodje. Zowel in arbeidstijd als in massa is dat broodje misschien wel 4x zo groot als de kroket uit de automatiek. De prijs is daarbij logischerwijs ook hoger.
Maar als je verder zoekt dan vind je heus wel betaalbare alternatieven die gezonder zijn dan de kroket. Ik denk alleen zoals ik hierboven schrijf dat een frituur-oplossing voor veel mensen tijdens een dagje uit een logische keuze is. Los van het budget of de kosten.