Maar je hebt kantoren en kantoren he. Je hebt in de efteling nog steeds op diverse plekken kantoren. Vrijwel elke locatie heeft een kantoor. Het grootste deel zit in raveleijn, maar je hebt er nog een paar op 't diensten centrum. En managers van de horeca & attractie afdelingen hebben gewoon een eigen kantoortje bij hun locatie in de buurt zitten. (station de oost, fabula, panorama etc)
Juist omdat een pretpark een groot gebied beslaat en veel medewerkers heeft en vaak organisch groeit, lijkt het me vrij logisch dat kantoren in pretparken (en dierenparken ook wel denk ik?) zo veel verspreid zitten door het park. In het geval van raveleijn zit daar voornamelijk financiele zaken, marketing & personeels zaken. Dingen die niet direct aan de operatie van het park verbonden zijn. Waarvoor je dus ook niet tijdens een werkdag die kant op hoeft te lopen.
Ik neem aan dat in phantasialand bijvoorbeeld hotel matamba kantoren ook zo'n locatie zijn waar je verder niet hoeft te komen, en waar het gros van het kantoor personeel zit. De andere kantoor locaties zullen meer voor attractie en horeca managers zijn, kleding ateliers & kantoren, entertainment etc. Die zijn vaak een stuk kleiner.