Niet heel relevant aan dit topic, maar ook weer wel, aangzien het over de volgende sloop gaat;

Bij de uitgang van Colorado Adventure is een kraan gespot, werkzaamheden aan iets of sloopwerken?

QDude24 Laatst waren er wel graafbakken gespot op hotel Matamba. Maar weet niet of dat daar iets mee te maken heeft. Ben benieuwd.

EDIT: linkje naar de betreffende tweet:

2 bericht is samengevoegd vanaf Tijdelijk.|2 berichten zijn samengevoegd vanaf Tijdelijk.

QDude24 Niet heel relevant aan dit topic

Precies, dus daar maken we een mooi nieuw topic van 😉

Ik ben benieuwd of het hier gaat om reguliere onderhoudswerken of dat men stiekem gewoon weer aan de volgende bouwput gaat beginnen!

Ik acht de kans nog best groot dat ze gelijk heel China gaan aanpakken, want dat vind ik het rommeligste en gedateerdste themagebied. Maar dan blijft de vraag gaat CA weg?!

Ik zou het eerlijk gezegd niet eens heel erg vinden als CA het veld moet ruimen voor iets nieuws. Heb die baan vorig jaar 1 keer gedaan en het was wat mij betreft een oncomfortabele rammelbak. Als het park wil vernieuwen, begin dan maar hier.

Ik denk dat er niets aan de hand is. Gewoon onderhoudswerk of misschien is er een treintje van de baan af geweest en wordt hij nu weer terug erop gezet. Eén kraan maakt nog geen bouwproject.

QDude24 Dat is een ding wat zeker is.
      Ik zou het wel jammer vinden als CA het veld moet ruimen, voor volwassenen is dit misschien geen hele comfortabele baan, maar ik vind dit een van de betere kinderbanen in onze omgeving.
      Misschien moesten ze wel wat aanpassingen in de grot doen waar die kraan voor nodig is, voorlopig verwacht ik niet veel verandering hier.

Ik denk dat deze kraan sowieso niet bedoeld is om Colorado Adventure te slopen. Het is een populaire en serieus goede achtbaan die helpt het aanbod van Phantasialand compleet te houden. Als hij al met CA te maken heeft dan zal het voor onderhoud zijn. Vergeet echter niet dat Het Chinese themadeel begint vanaf het station van CA en het gebouw een beetje deelt met Geister Riksha...

Marvin Toen ik in 2020 een bezoek bracht aan Phantasialand was CA wel in een enorm belabberde staat, tijdens de rit hoorde we wat kraken, en na onder de remsectie te staan en de treinen te bekijken zagen we tot onze grote verbazing dat alle treinen wel wat upstopwheels hier een daar misten, hoe dan?

• Joell heeft hierop gereageerd.

Kan het niet gewoon zijn om de treinen terug te plaatsen op het spoor na onderhoud. Het zal me niets verbazen als de mijntreinen van het spoor zijn geweest voor onderhoud omdat dit het bereiken van verschillende onderdelen veel makkelijker maakt.

ppc-anoniem-2 Geen idee, de kraan schijnt er al minimaal een week te staan, weet niet hoeland zoiets duurt

ppc-anoniem-2 Op zich zou dat kunnen maar dan zou ik de kraan aan de buitenrand van het park verwachten aangezien daar de storage van Colorado Adventure is met de diverse wissels. Volgens mij is daar zelfs een stukje track om treinen op en van de baan te krijgen, maar ik kan zo snel even geen foto van de storage vinden helaas.

QDude24 Ja CA verdient zeker weer wat meer liefde. En hopelijk worden die vreselijke zittingen eens aangepakt.

Marvin Alstu:

Het lijkt mij ook aannemelijk dat het verwijderen van treinen aan deze kant gebeurt (bij de grote houten poort als je van Colorado naar Silverado loopt, rechts van de foto). Deze kraan lijkt boven de hal te hangen waar het merendeel van het eerste stuk van het traject doorheen loopt. Uiteraard zou het geweldig nieuws zijn als deze ofwel netjes wordt aangekleed (zoals destijds getoond op de maquette van Chiapas) ofwel wordt verwijderd (de hal diende oorspronkelijk als geluidswand richting het dorp maar sinds de komst van Klugheim is dat overbodig).

Het ziet er trouwens niet uit als een heavy-duty kraan, eerder een betonpomp. Make of that what you want.

Ik zou het echt fantastisch vinden als het eerste gedeelte van CA weer geheel open gaat worden. Dan krijg je een veel breder en mooier plein van de ingang van de baan en is het ook leuker voor bijstaanders om de baan te bekijken. Je ziet nu eigenlijk alleen maar het laatste gedeelte van de baan.

Als ik kijk naar de comment van Trollenbol, en het echt om een betonpomp zou gaan, dan heb ik officieel geen idee wat ze aan het doen zijn

• Yvan heeft hierop gereageerd.