Mystery Castle is naar mijn mening een erg klassieke en originele (zoals Phantasialand zo vele kent) attractie, die zeker moet blijven staan. Het indrukwekkende buitenaanzicht en de nogal mysterieuze entree zorgt ervoor dat ik de attractie als themaliefhebber vrijwel nooit over sla.
Een van de grootste tekortkomingen van de attractie is mijn ogen het vage rit gebruik. Mystery Castle kent inderdaad 2 korte en een lang programma (ik heb van een kennis gehoord dat er zelfs wel 4 zijn), en ik heb vaak genoeg meegemaakt dat er in de ochtend (zoals eerder vermeld staat er dan een langere wachtrij) een kort programma wordt aangehouden, wat ervoor zorgt dat de beleving veel minder intens is. Persoonlijk sta ik dan ook liever langer in de rij voor een lang programma, dan dat ik meteen door kan lopen voor een kort programma.
Ik denk dat dit er indirect voor zorgt dat de bezoekers die deze attractie 's ochtends doen er sneller voor kiezen om het kasteel in een toekomstig bezoek links te laten liggen.