Tonnie Jokie en Jet is best een sterk kinder-IP, dus bouw dat maar lekker uit.
Hoewel ik een herthematisering van Reizenrijk erg toejuich, zou ik het wel vreemd vinden als ze straks de Vogel Rok rethemen naar een "Jokie en Jet-coaster". Vogel Rok is toch 1 van de heftigere achtbanen van het park en niet toegankelijk voor kinderen onder de 1m20. Veel kinderen zullen dan teleurgesteld worden omdat ze niet in de prrrrrachtbaan mogen. Vogel Rok moet gewoon volledig gestript worden aan de binnenkant en vervolgens opnieuw opgebouwd worden. De wachtrij kan dan logischer opgebouwd worden met meer thematisering en het station kan dan een grot worden in plaats van de lokale Chinees met allemaal slecht weggewerkte in- en uitgangen uit het verleden. De rit kan dan projecties en beelden bevatten die het verhaal ook daadwerkelijk uitbeelden in plaats van nietszeggende lasers.
De gevel zou ik wel laten zoals het is. Vogel Rok is daarin wel een icoon geworden ondanks de platte achterwand. De vogel zelf is namelijk wel erg indrukwekkend!
Reizenrijk is en blijft 1 van de lelijkere hoeken van de Efteling. Een hoek die al jaren gedateerd aanvoelt. In mijn ogen is Carnaval Festival zo prima van binnen, maar de meandering en de gevel schreeuwen gewoon om meer thematisering. Een gigantische 3D Jokie waar je onderdoor loopt zou al veel meer uitstraling geven. Bij het winkeltje kun je dan Jet mooi plaatsen in een luchtballon.
Op de plek van Monsieur Cannibale en het doolhof zie ik liever een kleine rondvaart verschijnen zoals de Pinokkio Bootsfahrt. Deze attracties zijn gigantisch populair onder kinderen en als je de rondvaart ook een Jokie en Jet thematisering geeft met een passende soundtrack, heeft het ook nog eens een hoge herhalingswaarde onder die doelgroep. Desnoods maak je een klein stukje darkride aan de kant van het spoor zodat je de stoomtrein niet hoort als deze langs rijdt.