Japio Daar staan 2 loodsen naast elkaar met opgeplakte gevels.
Ik snap wat je bedoelt, maar ik doelde vooral op wat er in de loodsen zit. Wat dat betreft hebben de twee attracties wel zeker een eigen sfeertje, als je in de attractie zit. Maar ik ben het met je eens, de aankleding van die gebouwen is niet heel spannend.
Japio hier om een niet te definiëren inboorling.
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Het is wel een inboorling, maar er wordt in de muziek wel degelijk aangegeven dat het om een Afrikaanse kannibaal gaat. En aan de huidskleur kan je zien dat de inboorling niet uit het noorden van Afrika komt, want daar hebben ze een lichtere huidskleur. Maar ook als je geen idee hebt uit wat voor land de kannibaal komt, blijft het een feit dat er een negroïde man op deze manier wordt afgebeeld. En ik snap heel goed dat sommige mensen dat niet prettig vinden.
Er werd eerder het argument gemaakt dat wij Nederlanders vaak ook anders afgebeeld worden dan wij zijn. Met klompen, tulpen, molen erachter, Goudse kaas eten, noem het maar op. Maar ik vind dat dit een oneerlijke vergelijking is met de kannibaal. Want kaas eten is niet zo bijzonder, maar de negroïde man wordt neergezet als iemand die andere mensen eet, wat strafbaar en onethisch is. Daarnaast zijn de dikke lippen geen klompen die iemand makkelijk uit kan trekken om niet meer aan het stereotype te voldoen. Dit soort dingen zorgen er in mijn ogen voor dat ik dit soort stereotyperingen van een ander niveau vind dan hoe bijvoorbeeld een Nederlander zou worden omschreven.