QDude24 Gerrie Dat is een semi-darkride, en ik moest kiezen of ik een tweede uitzondering zou maken zoals bij area 51, of het niet toe moest voegen. Na veel nadenken heb ik gekozen om het niet toe te voegen, omdat ik anders rides als Van Helsing er ook in zou moeten zetten
luc136 Flinke lijst om in te vullen, maar vooral veel kwantiteit en bar weinig kwaliteit eigenlijk als ik eerlijk ben ๐
Yvan Er zijn nog een hoop darkrides die ik moet doen in duitsland. Maar ik ken er wel 'n aantal van TR's enzo. Valt me nu pas op dat er eigenlijk maar 2 darkrides zijn van redelijke kwaliteit.
The_Real_Infernape Yvan Welke darkrides zijn dat volgens jou? Als ik zelf een top 2 moest kiezen, zou ik gaan voor Piraten in Batavia (steekt er nu echt met kop en schouders boven uit wat mij betreft) en op 2 Maus Au Chocolat, en om een top 3 compleet te maken zou ik zeggen Area 51.
Dream_wizard Redelijke kwaliteit is een objectieve waarneming,, als ik kijk dan zie ik er wel meer dan 2..... Zo zie ik Maus au chocolat, Piraten In Batavia, Madame Freudenrich en Snorri touren als echt goeie darkrides
BasD Dream_wizard Snorri Touren vind ik daar wel buiten de boot vallen hoor, hij is erg leuk en vermakelijk, maar in de categorie PiB en MaC past hij in mijn ogen niet.
Marco Als ik dit soort lijstjes zie vind ik het wel jammer dat er geen rating op RCDB/DRDB staat in dezelfde vorm als op IMDB, ik ben wel benieuwd wat daar uit zou komen.
Zingo Marco Ik denk dat je dat niet moet willen. Kijk naar hoe het op rides.nl ging vroeger, die cijfers kon je niet echt iets mee. Daarnaast zal op de DRdb het aantal ratings dusdanig laag liggen dat ik verwacht dat een enkel laag of hoog cijfer veel invloed kan hebben op het gemiddelde van een attractie. Ik ben zelf dan ook geen fan van het ranken van attracties op basis van cijfers. De enige juiste methode in mijn ogen is die van coasterpoll.com. Ook daar heb je veel invloed van de soort stemmers (want als 50% van je sample TPR fans zijn dan zijn je resultaten nu eenmaal anders dan van andere community's) , maar het onderling beoordelen gebeurd daar wel beter. Natuurlijk mis je nog de onderlinge verhouding een beetje, maar toch werkt het wel beter denk ik.
QDude24 Je hebt nog 2 weken om te stemmen! Heb je best veel Duitse darkrides gedaan, en nog niet gestemd? Doe het dan nu! Een aantal darkrides hebben nog heel weinig stemmen
The_Real_Infernape Joell Die heb ik helaas niet gedaan, Covid hield de attractie dicht toen ik er was ๐ฅบ
QDude24 Update: Na zelf wat meer onderzoek te doen heb ik ontdekt dat "Reise um die Welt" in Sommerrodelbahn ibbenburen mist in de lijst, ik zal deze echter niet toevoegen omdat ik vrees dat niemand deze gedaan heeft. Echter, zal ik hem als bonus wel toevoegen bij de volgende lijst; Frankrijk
msnguy QDude24 Update: Na zelf wat meer onderzoek te doen heb ik ontdekt dat "Reise um die Welt" in Sommerrodelbahn ibbenburen mist in de lijst, ik zal deze echter niet toevoegen omdat ik vrees dat niemand deze gedaan heeft. Echter, zal ik hem als bonus wel toevoegen bij de volgende lijst; Frankrijk Ik heb die wel gedaan. Vooral de soundtrack was geweldig ๐ . Ik weet niet hoeveel mensen van de Rollercoaster Friends trip naar Scandinaviรซ hier op het forum zitten, maar de meesten op die trip hebben de darkride toen ook meegepakt ๐
QDude24 msnguy haha, had ik niet verwacht, het is een hele obscure darkride die atm zelfs nog niet op DRDB staat, dus je hebt een zeldzame darkride credit ๐ Maar zoals ik al zei, ik zal hem als bonus aan Frankrijk toevoegen zodra die uitkomt
broodje123 Ik heb ooit er een onride van gezien, het zag eruit als een extreem foute foute duitse darkride ๐ . De goedkope variant van CF met wat dubieuze poppen.