OlympiaLooping Ik sla de laatste tijd nogal aan op dit onderwerp maar dat is dan ook niet voor niets.
Het is eigenlijk wel voor niets, want de weg vooruit is hoe dan ook geplaveid met deze aanpassingen, op weg naar een eindelijk echt inclusieve en tolerante samenleving. En dat is een leerproces voor ons allemaal dat met vallen en opstaan gepaard zal gaan, maar laten we beginnen bij de bewustwording.
Als ik iets doe dat mij niks oplevert en iemand anders benadeelt, waarom zou ik er dan niet stante pede zonder zeuren mee stoppen? Ik heb nooit begrepen waarom iemand zich aangesproken zou voelen om te klagen over zaken die diegene in het geheel niet raken, zoals hetero's over het homohuwelijk, mannen over abortus en nu witte mensen over dit type veranderingen in de strijd tegen racisme. Zijn hun eigen waarden en normen zo fragiel dat ze niet kunnen bestaan naast iemand met net een andere kijk op de wereld en de wens om die kijk gehoord en beschermd te zien worden in de samenleving?
Maar soit, goed dat Universal deze zaken onder de loep neemt naar aanleiding van ontwikkelingen in de maatschappij. You can't stop the beat!