Tonnie Jules Hahaha, ja, wat een verhalen over OLC en dat ze gewoon t beste van het beste willen en het zo ongeveer lachend aftikken, love it!
Ze draaien er in de serie enerzijds wel en anderzijds niet omheen, maar het voelt uiteindelijk toch beetje alsof Eisner veren in zijn reet willen steken voor 't financiele beleid van die fase. Alles is weergaloos en absurd en fantastisch in Japan, maar in Anaheim, Parijs en Hong Kong zetten ze drie parken neer die in eerste instantie keihard floppen en zelfs 15 jaar later nog enorme verbouwingen nodig hebben. Eisner mag dan "maar niemand was nog bang voor een faillissement" na het debacle in Parijs roepen, maar ze zijn nu wel miljarden kwijt om hun fouten recht te zetten. Dat kunnen ze lijden, omdat het inmiddels zo goed gaat, maar het is wel opvallend verhaal zo.
Ik vind de serie overigens fantastisch en heb echt tig dingen geleerd in die paar uur tot nu toe. Sowieso waanzinnige beelden uit de bouwfase van veel attracties en best wel openhartig. Genoten van de scenes met Joe Rohde die over Animal Kingdom praat en alle culturele blunders in Parijs vond ik ook heerlijk. Maar ze schuiven sommige dingen wel beetje onder de mat, omdat ze natuurlijk toe werken naar de ombouw van DCA en de knallers in Shanghai. Het moet wel leuk blijven voor de fan, vrees ik.