Op 21 Mei zal de eerste schep de grond in gaan voor de uitbreiding van Disney Sea. Het nieuwe Port zal zich focussen op een magische bron van fantasie en zal zich gaan ontpoppen in drie nieuwe themagebieden (Peter Pan, Frozen en Tangled) binnen deze port.

Locatie nieuw gebied

Het nieuwe gebied komt te liggen tussen Arabian Coast en Lost River Delta en zal verbonden worden met verschillende bruggen.

Concept tekening

Het nieuwe gebied zal bestaan uit drie onderscheidende gebieden gefocust op Peter Pan, Frozen en Tangled. Hieronder zie je wat er in elk gebied te vinden is op het gebied van attracties en restaurants, plus een nieuw hotel.

Frozen

Dit gebied is gebaseerd op Arendelle vlak na de eerste film, waar Elsa haar krachten over sneeuw en ijs onder controle heeft. Het kasteel is opengesteld voor het publiek en bezoekers kunnen het koninkrijk vrij bezoeken. Hier staat de eerste attractie waar Anna en Elsa de hoofdrol spelen en het verhaal van de eerste film vertellen. Bezoekers nemen plaats in een boot en zullen de iconische nummers van de film horen en onverwachte thrills meemaken. Aan de voet van de berg zal in het kasteel een restaurant zijn voor bezoekers om na te genieten van hun avonturen in Arendelle.

Tangled

Bezoekers van dit gebied zullen de toren van Rapunzel ontdekken die hoog boven een charmant bos uitsteekt. Het gebied zal een attractie hebben waar bezoekers aan boord van een boot gaan. Ze zullen Rapunzel en Flynn volgen tijdens haar "Best day ever" op weg naar het lantaarnfestival. Tijdens de laatste scene zullen ontelbare lantaarns oplichten en Rapunzel en Flynn zingen hier hun iconische nummer voor een onvergetelijke ervaring. Ook de Snuggly Duckling zal in het gebied komen, waar de slechterikken huizen tijdens de film.

Peter Pan

Thuishaven van twee attracties en een restaurant, het Never Land gebied zal landmarks hebben die het gebied onvergetelijk maken zoals de groene bergen, Captain Hook’s pirate ship en Skull Rock. De eerste attractie zal bezoekers meenemen op een vlucht door de jungle van Never Land recht in een gevecht met Captain Hook en zijn crew. Bezoekers zullen samen met Peter Pan op avontuur gaan om het kleine broertje van Wendy te redden. Bezoekers gaan aan boord van een boot en volgen de Lost Boys via een rivier, wanneer Tinker Bell haar magische stof sprinkelt beginnen de boten te vliegen. Ze vliegen door Never Land in een avontuur vol met iconische muziek en dynamische 3D beelden van de film.

De tweede attractie zal bezoekers onderdompelen in de wereld van Pixie Hollow, waar Tinker Bell en haar vriendjes wonen en werken. Het restaurant is geïnspireerd op de Lost Boys en hun schuilplaats, dat een schitterend uitzicht biedt op Never Land waar bezoekers van kunnen genieten tijdens het dineren.

Nieuw hotel

Gethematiseerd naar Disney fantasie, zal het nieuwe Disney hotel zich in het park bevinden. Het hotel zal boven en rond de magische bronnen staan die zullen dienen als de kern van het nieuwe port. Kamers met uitzicht over het park zullen een schitterend uitzicht krijgen over dit nieuwe magische gebied dat je alleen in dit hotel kunt krijgen. Het hotel biedt straks 475 deluxe-type en luxury-type kamers, waar meerendeel de beste accomodaties zullen krijgen in Tokyo Disney Resort. De souvenirwinkel in het hotel zal helpen bij het vertellen van het verhaal rondom de magische bronnen, die gevonden kan worden op de eerste verdieping met uitzicht over het park.

Bron: Tokyo Disney Resort, Blog Mickey.

• Njit heeft hierop gereageerd.

Ik vind 't een tof concept en idee, maar het is niet heel erg groot. Moet dit als een los park gezien worden? Wat is 't doel van deze uitbreiding? Dit voelt meer als iets wat in 't Tokyo Disneyland park had gepast, want ik vind dit wel erg klein.

Dit is onderdeel van Disney Sea, niet losstaand. Tokyo Disney zelf heeft nog nauwelijks ruimte met de Beauty and The Beast attractie die zou nu bouwen op de locatie van Autopia. Fantasyland zelf krijgt nog de 2.0 upgrade ergens in de komende vijf jaar, voor zover ik heb begrepen.

Kijk, dan is 't natuurlijk een waanzinnige uitbreiding. Ik dacht op basis van de plaatjes dat 't hotel tussen de uitbreiding en Disney Sea kwam te liggen en dat 't daardoor een derde gate zou zijn, maar als 't dat niet is, dan is dit natuurlijk een extreem gave uitbreiding van een toch al zo aansprekend park.

Hoewel ik deze themagebieden en hun respectievelijke attracties er schitterend uit vind zien, blijft het enigszins jammer dat dit allemaal in Tokyo DisneySea staat te gebeuren. Ik heb het park altijd waanzinnig gevonden omdat het de meest letterlijke Disney-thema's niet/nauwelijks heeft. Het park oogt volwassen en ondanks het feit dat er wel Disney-touches zijn, was het meestal subtiel. Met deze nieuwe zone gaan we de Fantasyland-toer op. Het andere uiterste dus. En dat is meteen ook mijn grootste bedenking: zou dit niet dé ideale basis geweest zijn voor dat aangekondigde New Fantasyland? En geef Tokyo DisneySea dan een nieuwe Port zonder die overduidelijke character-saus. Iets à la Treasure Cove ofzo...

Maar wanneer gaat dit open? Iemand enig idee? Stel, ik wil in 2021 naar Tokyo, is dit dan al open?
    EDIT: shit, dat is dus 2022 volgens de site van Disney 😞

11 dagen later

Ondertussen is de groudbreaking geweest en heeft de nieuwe port een naam Fantasy Springs.

Ingang van het gebied bij dag en nacht.

Binnengebied van Fantasy Springs bij dag en nacht.

En nog een promo video van Disney Tokyo

Fantasy Springs is vreselijk inspiratieloos. Maar het is wel een gebied waar ik zeer naar uit kijk. Het ziet er namelijk fantastisch uit.

Tja, ik word er wel blij van hoor! Zowel van de naam als van het gebied. We hebben het hier immers wel over Disney Sea. De bestaande ports zijn

• Lost River Delta
    • Arabian Coast
    • Port Discovery
    • Mysterious Island
    • Mermaid Lagoon
    • American Waterfront
    • Mediterranean Harbor

Ik vind Fantasy Springs dan prima passen, het is eigenlijk een half Fantasyland equivalent, maar dan met het Sea-sausje er overheen. Goeie keuze wel 🙂

Delta, Coast, Port, island, lagoon, Waterfront, Harbor. Allemaal dingen die met water te maken hebben. Hét thema van het hele park. Dat is Fantasy Spring gewoon een vreemde eens in de bijt.

Of ze moeten het op spring flood gooien. maar dat lijkt mij nóg verder gezocht voor een gebied met deze characters.

• Niek heeft hierop gereageerd.

Je weet wat een spring is in het Engels Simon?

Simon Delta, Coast, Port, island, lagoon, Waterfront, Harbor. Allemaal dingen die met water te maken hebben. Hét thema van het hele park. Dat is Fantasy Spring gewoon een vreemde eens in de bijt.

Of ze moeten het op spring flood gooien. maar dat lijkt mij nóg verder gezocht voor een gebied met deze characters.

Simon, Fantasy Springs. "Springs" = bronnen. Kortom, de bronnen van fantasie. Dat lijkt me meer dan genoeg een brug (ha, punt intended) tussen de fantasy-landen zoals we ze kennen en het stijltje van Disney Sea 🙂

Naja oké vooruit. Ik vertaalde spring als Lente. Of dacht aan Disney Springs in Orlando. Vind het alsnog een beetje vreemde eend in de bijt. 🙂

Een spring is een waterbron. Je ziet ook bij elk sprookje watervallen vanuit de bron. Ofwel, ik vind het juist erg sterk en goed passen.

• Niek vindt dit leuk.

Simon Naja oké vooruit. Ik vertaalde spring als Lente. Of dacht aan Disney Springs in Orlando. Vind het alsnog een beetje vreemde eend in de bijt. 🙂

Ja, dat is het dus compleet niet. Het past perfect: bronnen waar water ontspringt in een park dat draait om water. Geen vreemde eend in de bijt 🙂

Met betrekking tot je opmerking over Orlando, ook daar gaat het om water:

Disney Springs, which draws inspiration from Florida’s waterfront towns, is what emerged.
        NYTimes

Kortom, het winkelcentrum haalt z'n inspiratie uit de stadjes in Florida aan het water. Dus ja, ook hier een relatie tussen water en de theming.

• Ralf heeft hierop gereageerd.

@Simon Maak je geen zorgen, Tokyo heeft al bevestigd dat er een goed verhaal achter zit welke je terug kunt vinden de winkel van het hotel.

Oké mensen, jullie hebben mij gerust gesteld. 😉

Niek Zal best goed komen met het verhaal...

Sidenote: een 'Springs' is in mijn ogen wel wat anders qua thematiek en grandeur dan een 'Sea' (het hele park) , 'Port' , 'Waterfront' , 'Lagoon' , 'Coast' , 'Harbor' , 'Delta' en 'Island' (de themagebieden die ze nu al hebben). Desalniettemin vormt het wel weer een perfecte 'brug' naar het andere park en ben benieuwd of ze daar gebruik van gaan maken!

Ralf Zal best goed komen met het verhaal...

yeah dat probeerde ik te illustreren richting @Simon 😉

Ralf Desalniettemin vormt het wel weer een perfecte 'brug' naar het andere park en ben benieuwd of ze daar gebruik van gaan maken!

Maar op zich is het toch niet het plan om de twee te gaan verbinden? Ik denk ook niet dat ze dat zomaar gaan doen, dat zou dan namelijk een verbinding via Toontown worden...

• Ralf heeft hierop gereageerd.