Ik zat laatst na te denken over wat er allemaal gebeurd is het afgelopen jaar in pretparkland. Een prominent onderdeel van 2021 is de overstroming die we in juli hebben meegemaakt, waar parken als Walibi Belgium en Plopsa Coo erg veel last van hebben gehad maar zoals we weten hebben deze parken een fantastische prestatie geleverd om zich hieruit te redden.
Een ander park dat midden in het watergeweld gevangen zat was de Valkenier, een park dat daarvoor al een permanente sluiting overwoog. Om die reden werd ik nieuwsgierig hoe het er inmiddels mee voorstaat met dat park en ging ik even googlen naar de Valkenier. Helaas wordt het duidelijk dat de Valkenier definitief de deuren permanent heeft gesloten. Op de website van de Valkenier vinden we heel simpel het logo van het park met daaronder in meerdere talen “gesloten”, en ook als je via Google naar de Valkenier zoekt, staat er bij openingstijden dat het park permanent gesloten is.
Altijd zonde om een pretpark te zien verdwijnen. Ben benieuwd of ze nog iets gaan doen met de attracties die nog in het park staan.