Afgelopen zomer een rondje Limburg gedaan, waaronder De Valkenier. We vonden het er momenteel triest bij liggen en waren binnen een uur weer buiten. Nu moet het park zich niet aan onze mening gaan meten, want wij zijn totaal de doelgroep niet.
Toch zie ik het niet zo somber in voor het park en zie ik die 'T-splitsing' waar Otermans het over heeft niet. Volgens mij kan het park nog prima investeren binnen de parkgrenzen en binnen de doelgroep. Ze zitten midden in een toeristisch centrum. Veel mensen die ik ken die er ooit geweest zijn, zijn er tijdens hun vakantie geweest (soms als kind, soms als ouder). Volgens mij als ze investeren in een betere sfeer in het park en zich richten op een doelgroep van gezinnen met kinderen tot 10 jaar, kunnen ze nog wel een tijdje vooruit. Je weet dat je ongeveer 150.000 bezoekers per jaar hebt. Bekijk hoe je die bezoekers langer vast kan houden en meer kan laten uitgeven (zonder dat het voor het gevoel van de mensen duur wordt).
Ik ben verder geen ondernemer en Otermans zal zeker kennis hebben, die ik niet heb, maar ik zie nog wel mogelijkheden.
Dat het park midden in een woonwijk ligt, is natuurlijk een groot nadeel voor de toekomst van het park. De grond waarop het park ligt zal best wat waard zijn en als zo'n ondernemer het niet meer ziet zitten om door te gaan, is dat zeker een aanlokkende bijkomstigheid.