Njit Ik denk niet dat de voorwaarden voor het gebruik van de Viaplay app zullen verschillen. Volgens Ziggo kan ik ook twee streams tegelijk kijken. Verschil is dus enkel dat je via Ziggo minimaal tot augustus ook nog een vast kanaal hebt voor de kwalificaties en de race en zoals ze het zelf zeggen "Net als vanouds. Het enige verschil: je gaat nu naar kanaal 200". En hoewel de aanbieding van Viaplay voor een heel jaar een kleine 30 euro voordeliger is dan een jaar Viaplay via Ziggo, heb ik nog niks van ze gezien en dan vind ik het zelf wel fijn dat ik er maandelijks van af kan en er in het begin ook nog een vast kanaal is.
Via Ziggo is het volgens mij nog steeds de eerste 5 maanden 9,99 (en dan de eerste 4 maanden 50% korting) en daarna €13,99 per maand.
F1 zonder Nederlands commentaar is eigenlijk al geen optie. Nog niet eens zozeer voor mezelf, maar wel voor degenen die meekijken. En hoewel Engels op zich geen enkel probleem is ga ik toch minimaal een half seizoen nodig hebben voor ik kan kijken zonder na te hoeven denken bij het commentaar. Daarom heeft Viaplay dus net een streepje voor op F1TV. Ik heb F1TV vorig jaar gebruikt voor de testdagen en toen was de stream niet altijd even stabiel. Ik heb overigens wel begrepen dat dat beter is geworden. Bij Viaplay ben ik daar ook wel een beetje bang voor trouwens. Dan is voor mij de keuze voor Viaplay via Ziggo te kiezen de beste. Dan zit ik er nog niet meteen voor een jaar aan vast en als Viaplay het dan niet is dan kan ik nog voor iets anders kiezen. En heb ik nog iets van zekerheid met een vast kanaal in plaats van de stream.
Tonnie Tot 1 augustus worden de kwalificaties en wedstrijden op kanaal 200 uitgezonden. Daarvoor moet je wel een abonnement via Ziggo afnemen en kun je dus geen gebruik maken van de aanbieding van Viaplay zelf.