Gezien de inzet op de familie doelgroep en de locatie zou ik een toffe cakewalk of spectaculaire thema speeltuin nog niet verkeerd vinden. Bijvoorbeeld in het thema van een auto garage welke dus aansluit bij de Speed Zone? Een cakewalk a la Hotel Tartuff die doorheen verschillende ruimtes gaat (zowel binnen als buiten), denk aan een spuitruimte, showroom, wascabine, onderdelenmagazijn, benzinepomp etc zie ik nog écht wel zitten. Leuk voor de hele familie, hoge herhalingswaarde, goede capaciteit, wanneer goed uitgevoerd qua thema écht wel spectaculair te maken en tevens niet een astronomisch hoge investering. Wellicht gecombineerd met een speel gedeelte in hetzelfde thema bied dit juist ook voor de jongere doelgroep wat vertier tussen al dat adrenaline geweld daar in het gebied. Met Halloween kan de thema cakewalk eveneens ingezet worden als spookhuis wanneer je er acteurs in plaatst.

Een shooter in autogarage thema is ook enorm welkom natuurlijk, al denk ik dat dat wellicht qua budget te hoog gegrepen is momenteel. Het park heeft met zijn enorme aantal attracties erg hoge operationele kosten lijkt me, dus een toevoeging die je met weinig tot geen personeel kunt draaien is wellicht welkom. 😃

Mooi om te zien dat ze nu daadwerkelijk inzetten op die familie doelgroep, famillies hebben meer te besteden dan jeugd en jongvolwassene, dus het verdient zich uiteindelijk terug. Daarnaast raak je de jeugd door de al bestaande achtbanen niet kwijt, dus het is best of both worlds.

Anyway, ik hoop nu wel dat ze dit goed aanpakken en niet gewoon 4 Zamperla kiddie flatjes en een speeltuin neerzetten, maar echt dingen voor het hele gezin.

Ik verwacht opzich geen achtbaan zo na de coronacrisis, en als die er komt gok ik op een clone.

Ik hoop nog altijd op een darkride. Ik vraag me ook af of dit de juiste stap is voor Walibi Holland. Als je al ruim 20 jaar een reputatie hebt, raak je die niet kwijt met een paar extra familieattracties. Als de huidige doelgroep deze attracties te saai vindt, krijg je een uitgestorven gebied zoals Walibi Play Land.

Ik hoop dus oprecht op een darkride die ook de huidige doelgroep aanspreekt. Dat hoeft niet duur te zijn: met wat karton, verf en een paar blacklight lampen kun je al veel moois maken.

msnguy Als de huidige doelgroep deze attracties te saai vindt, krijg je een uitgestorven gebied zoals Walibi Play Land.

Verschil is natuurlijk dat Play Land een kindergebied is, en dit een familiegebied word, dat is al van een iets grotere schaal

Ik denk dat een Technical park Sidecar XL best mooi zou passen in de speedzone! Dat je op/in motoren zit is aller eerst natuurlijk al passend. Qua lengte is het toegankelijk vanaf 90 cm onder begeleiding of zelfstandig vanaf 130 waardoor een hoop kinderen mee kunnen. En door het interactieve element heeft het ook een hoge herhalingswaarde voor families, doordat je met de gashendel zelf kan bepalen hoeveel je naar buiten zwaait.

Iedereen heeft het over attracties met speed zone thema maar de doeken doen mij denken aan Wilderness 🤔. Gaan we dan iets aan de achterzijde bij het meer zien in de richting van de ingang van Below?

Het kan natuurlijk alsnog onderdeel van wilderness worden maar dan moet je via de oude skishow wellicht naar de nieuwe attractie…. Dus de huidige wilderness wordt misschien groter. Zomaar een gedachte. 😬

Loekiloeki Het is wel een mogelijkheid inderdaad, maar wel een vreemde mogelijkheid.
        Want G-Force ligt er dan tussen en die hoort bij de Speedzone.

Niet als je het op deze manier doet. Maar raar blijft het wel. Dan zou ik nog wel een extra toegangspoort voor Wilderness verwachten.

Tja. Met Gollie die ook bij de speedzone hoort zou het een hele gekke loop van gebieden zijn. Een U vorm die zich rond een uitgestrekte S vormt. Het lijkt mij gek. Tegelijkertijd is er ook in het thema speedzone nog genoeg qua thema te doen schat ik zo in.

dus ik denk niet dat die hoek een Wilderness thema krijgt.

Station ligt er al, skyrush 2.0 of een mooie RMC Raptor......

Straks hebben we het allemaal fout en komen ze enorm random met een B&M divecoaster af 😆

asjeblieft geen dive coaster.. Ik zou voor zo'n quad coaster gaan.. dat zijn best aardige ritjes en de footprint hoeft niet zo groot te zijn..

Het Liefste überhaupt graag wat anders dan een coaster, Een ride die naar mijn idee echt zeer goed kan passen in Walibi en daadwerkelijke aanvulling zal zijn op het bestaande aanbod + Een unique selling point heeft is 'Action League' van Alterface.

Dit een een shooterride waarbij je het in meerdere rondes opneemt tegen andere teams, Door combinatie van de grote en 3 kleine draaischijven kan er continu gedraaid worden in tegen wie je het opneemt. Met de setting van de standaard concept arts zie ik dit zo in Walibi's Festival thema passen.

QDude24 waarom niet, kijk naar Taron en Raik. Dat past prima.... Walibi heeft naar mijn mening nog een thrill achtbaan nodig.... en dan Family infill/ darkride.

BAVI Walibi heeft juist te veel "thrill" achtbanen en te weinig familie banen, dus als het een achtbaan word dan liever iets waar het hele gezin in durft met een lage instap lengte.