Er zijn genoeg dingen die ik hier graag zie verschijnen, maar of dat ook gaat gebeuren is maar de vraag.

Wellicht dat die S&S Freespin nu toch nog word gebouwd

Wat er precies komt op de locatie van de kartbaan maakt mij niet zoveel uit, zolang het maar indoor is. Een groot nieuw restaurant of zalen centrum voor partijen? Een permanente walk through? Een show? Of een darkride met een kleine footprint? Walibi Holland heeft echt een gebrek aan indoor locaties, bij slecht weer een droevig park..

Daar komt dan hopelijk die single rail achtbaan, van RMC of Intamin. 🙂

Indoor/darkride klinkt leuk, zou ik ook graag zien. Maar dat zie ik ze echt niet bouwen helaas. Hoe graag ik ook zou willen dat Walibi Holland meer de kant van Walibi Belgie en Rhone-alps opgaat, dat gaat met de huidige focus van het park niet snel gebeuren vrees ik.

Een attractie of achtbaan waar je geen tijd voor hoeft te reserveren. Die ondanks het goede aanbod van achtbanen leuk is voor tussendoor. Een goede indoor attractie mist het park wel.

celebrate1st Een attractie of achtbaan waar je geen tijd voor hoeft te reserveren. Die ondanks het goede aanbod van achtbanen leuk is voor tussendoor.

Ja precies. Zoals al eerder gezegd op dit forum, heb je in Walibi of een hoge heftige achtbaan, eventueel met inversies, of Drako. Een wat grotere Vekoma family coaster of Gerstlauer Bobsled kan je in elk park wel goed kwijt.
    Voor dit gedeelte van het park is een gelanceerde baan wel de beste optie denk ik. Als je hem dan ook minder heftig wil maken, kom je denk ik vrij snel uit bij de circusachtbaan van de Efteling. Maar ik denk niet dat dat heel erg zou zijn, zelfs als het hetzelfde model is, zouden deze hypothetische banen zoveel verschillen dat het niemand opvalt.

Super benieuwd wat voor "crazy leipe ride" hier komt! Alhoewel ik nog niet direct sta te springen nu ik deze doeken zie. Misschien hebben we nog wat geduld nodig en is het nu alleen maar om het publiek te vertellen: wat er nu staat, gaat in ieder geval niet meer open.

• scagen heeft hierop gereageerd.

Patrick Ik denk dat je niet te veel uit de vormgeving van het doek met bladeren moet halen, die is tenslotte in hergebruik van Untamed 😉

Er word hier ondertussen redelijk vaak een indoor attractie genoemd en een "tussen" achtbaan.
        Beide kan Walibi erg goed gebruiken.
        Ook de genoemde single-rail coaster mag van mij direct komen. Heeft Walibi eens weer een Europese primeur.

Maar is het alleen de kartbaan waar nu iets nieuws voor in de plaats komt, of zouden ze direct een heel stuk meer aan gaan pakken?
        Als ze b.v. G-Force ook verplaatsen en de grond achter Mission Control meenemen, dan kunnen direct meerdere attracties hier kwijt. Ik laat "Below" dan nog staan voor Halloween, anders is er nog meer ruimte beschikbaar.

Zelf al zou het alleen het stuk zijn van de kartbaan, is het oppervlak echt nog meer dan groot genoeg voor een prototype rmc raptor coaster, of ze zouden ook nog een originale compacte versie hier plaatsen. Er is dus meer dan genoeg plaats voor deze achtbaan als ze zouden willen.

Ik zie ze zelf niet zo snel de aanlever route naar mission control/gamesstreet verdwijnen. Denk dat ze wel redelijk op de kartbaan blijven qua ruimte + het stuk van de vroegere kinder kartbaan er bij betrekken.

Hoe gaaf een Single Rail ook zou zijn, hoop ik eigenlijk op de eerder genoemde opties van een darkride of tussenbaan, sure, die zetten Walibi minder "Op de kaart", maar die heeft het park harder nodig dan (nog) een heftige achtbaan.

Ik hoop op indoor rides. Wellicht een groot gebouw met een permanent spookhuis (upcharge), een crazy leipe shooter en een of 2 familieattracties voor de jonge kinderen. Indien de behoefte er is gecombineerd met een restaurant met een onderscheidend menu.

Meer realistisch zie ik hier een meerjarenplan voor me waar eerst een kleinere flatride wordt geplaatst en later iets met een grotere footprint. Zo'n S&S Superswing lijkt me wel passend voor walibi

Ik blijf toch bij het al eerder genoemde. Een single rail in combinatie met een Gyro Swing/Giant Discovery. Dat zijn voor mij direct ook attracties waar Walibi een verschil mee kan maken.

Plaats die Gyro Swing maar in de zerozone ipv Tomahawk

Ik denk dat we ook best een soort Instagram museum zouden kunnen verwachten. Die zijn relatief goedkoop in aanleg, ongeveer 3 miljoen en het past perfect bij de doelgroep. Ook heeft het een relatief lange duur van beleving. Ook al zou ik liever wat anders zien, denk ik dat zoiets heel goed bij Walibi zou passen. Pluspunt is dat je eindelijk een grote binnenbeleving zou hebben. Je merkt ook dat Instagram musea als WONDR experience en Youseum ontzettend populair zijn, en zoiets integreren in het park lijkt me een slimme zet. Zeker aangezien je daar het merk Walibi voor tieners nog verder bevestigt. Ook zou je het open kunnen doen in de winter zonder Walibi zelf.

scagen Ging mij er meer om dat twee doeken nog niet iets hoeven te beteken op korte termijn. Het zou best nog wel even kunnen duren voordat we meer zien/horen. Dat het vervangen ging worden wisten we al.

7 dagen later

Looopings weet te melden dat het zou gaan om een "familiegedeelte".
          Bron: https://www.looopings.nl/weblog/17006/Mysterieuze-aankondiging-in-Walibi-Holland-duidt-op-nieuwe-attractie.html

Ik ben heel erg benieuwd wat hier gaat komen. Zelf hoop ik dat er ook een achtbaan bij zit die geschikt is voor de hele familie. Zoals bijvoorbeeld Tiki Waka in Walibi Belgium. Dat is iets wat voor mijn gevoel echt nog mist in Walibi Holland.