The_Bullgod Gaan ze niet meer echt leveren hoor. Enorm duur en storingsgevoelig. Inmiddels zit Intamin ook in dit project.

Forgive me, beetje offtopic, maar:

Eftelflags Inmiddels zit Intamin ook in dit project.

In welk project? Met die gekke flatride? Is Intamin betrokken om daar wat aan te doen of te produceren of bedoel je iets anders?

Ik heb de tourbillion in SF Great Adventure gedaan en hoewel het er spectaculair uitziet, is de ritcyclus niet heel erg heftig. Desorienterend, ja, maar het gaf niet de kick die ik ervan verwachtte.

The_Real_Infernape Niek Klopt. ABC rides is een dochteronderneming van Intamin tegenwoordig en hebben deze ride als het ware geadopteerd. Hij wordt nog we geleverd maar het ding is zo storingsgevoelig en de capaciteit is vrij laag voor de kostprijs. Of wel; enkel grote parken kunnen dit kopen maar vinden de capaciteit toch te laag...

MisterVW Volgens mij is de waterpartij bij Walibi beschermd natuurgebied en mag het park daar niks permanents op bouwen.

Michael Volgens mij is de waterpartij bij Walibi beschermd natuurgebied en mag het park daar niks permanents op bouwen.

Ow echt nooit geweten!

maar een boardwalk of iets langs het water kan wel het is een mooi stukje park waar nu (te) weinig gebruik van wordt gemaakt.

Michael Robin Hood en Untamed staan in dezelfde water partij. Ook zijn een paar jaar geleden nog stukken gedempt voor een permanente wegen naar het fort eiland en op het evenement terrein. (Met duikers zodat het water wel doorvloeit) Zeker weten dat er niks in gebouwd mag worden?

Die boardwalk langs het water stem ik wel direct voor. Kan een prachtig stukje park worden daar op de plek van de oude water ski show. 🙂

Ik heb het even opgezocht. Het stuk natuur dat ik bedoel ligt rechts van Untamed, die waterpartij waar die fonteinen instaan. Dat is beschermd natuurgebied. Het grote water is niet direct beschermd, maar bovenin bevind zich wel een ecologische verbindingszone tussen twee natuurgebieden. Een attractie in dit gebied wordt dan ook extra getoetst op geluids- en lichthinder.

Michael Ik wilde het net helemaal uittypen, maar je hebt het al zelf gevonden. Walibi zelf valt buinten NNN, Natuurnetwerk Nederland) maar de sloot die langs Mainstreet, Reuzenrad en Crazy River (met het meertje erbij van Crazy River) is een belangrijke water afvoer voor de regio.

@Michael waar heb jij gevonden dat de waterpartij beschermd natuurgebied is? Volgens NatuurNetwerkNederland valt het water in het park niet onder beschermd gebied of beschermde verbindingen. De vijver zelf ook niet overigens, en in het bestemmingsplan valt het nog onder "Attractiepark", ik denk dat Walibi op de vijver geen beperkingen vanuit de natuur heeft.

4 maanden later

Na wat zusterpark Walibi Belgium heeft neegezet en wat Parc Asterix in de planning heeft staan, hoop ik dat Walibi Holland een soort gelijk budget krijgt.

Ben heel benieuwd wat we kunnen verwachten! Ik hoop dat ze van de gelegenheid gebruik maken om het pad te gelijk te verleggen in een meer rechte aanloop richting Goliath IPV het huidige slinger pad. Een attractie met de rug richting condor/mission control is park technisch handig door de ligging van het backstage pad daar.

Ik ben echt heel benieuwd naar wat we hier zouden kunnen zien verschijnen!

Er zijn genoeg dingen die ik hier graag zie verschijnen, maar of dat ook gaat gebeuren is maar de vraag.

Wellicht dat die S&S Freespin nu toch nog word gebouwd

Wat er precies komt op de locatie van de kartbaan maakt mij niet zoveel uit, zolang het maar indoor is. Een groot nieuw restaurant of zalen centrum voor partijen? Een permanente walk through? Een show? Of een darkride met een kleine footprint? Walibi Holland heeft echt een gebrek aan indoor locaties, bij slecht weer een droevig park..