Hoop dan maar op enkele softopenings in maart. Ik ben er van 27 feb tot 18 ma.

een maand later

The Tim Tracker heeft de baan inmiddels gedaan. De video geeft wel een goed beeld van de gehele attractie. 👍🏻

Echt weer een pareltje van Disney en Vekoma!

theorder01 vind de layout toch wel erg kort en veel mid-course brake runs. Ik snap dat die nodig zijn voor de capaciteit maar bij GOTG is het veel minder merkbaar. Het lijkt hier haast alsof meer dan de helft van de baanlengte brake runs zijn.

Zag van de week al wat vodeo's voorbij komen en ik was eigenlijk wel verbaasd dat Disney zo makkelijk was met video's, inclusief onrides, bij de previews. Al zal het er wel mee te maken hebben dat de attractie ook al in Shanghai te vinden is.

In ieder geval leuke voorpret voor later dit jaar.

Taronco
      Maar de gehele ervaring is in mijn ogen soms belangrijker , met al dan niet een kortere rit, dan een langere baan die aan het uitbollen is zonder toegevoegde waarde. Het hoeft niet altijd de langste ritduur hebben om een toffe experience te geven 🙈 En eerlijk...Rock n Rollercoaster of andere rides duren ook niet superlang. Which is fine. Tron lijkt me een top ervaring die in de wachtrij al begint ! 😍

Zolang ik weggeblazen ga worden is het niet erg dat de baan wat korter is. Het enige waar ik mij zorgen over maak is dat imagineering de showbuildings niet altijd weg werkt. Het haalt in mijn ogen die onderdompeling een beetje weg. Een loods buiten het park zien vind ik op zich niet zo erg maar in het park zie ik ze liever niet.

Het was alweer 2017 dat ik 'm drie keer kon doen in Shanghai, maar ik vond de combi van die head first zithouding, nog best intense lancering, visuele en geluidseffecten en muziek echt fantastisch. Al kan ik begrijpen dat sommige Orlando-locals teleurgesteld kunnen zijn nadat er vijf, zes jaar aan is gebouwd en gesleuteld.

Als de rit leuk is, is de duur van de baan ondergeschikt, alleen hoop ik echt weggeblazen te worden en met wat er nu te zien valt is dat niet echt het geval.. Zal het wel zien in September, maar ben meer verheugd op Velocicoaster en de Pipe coaster

De licht effecten binnen zijn prachtig. Pijnlijk duidelijk weer dat Parijs hier op bezuingd heeft bij de ombouw van RRC.
      Tron lijkt me zo leuk om te doen, maar ik ben bang dat net zoals ik, de verwende Amerikaan, deze baan net 1 minuut te kort vind.

Taronco Cosmic Rewind is dan ook echt een hele lange baan met 1700 meter, dat is eerder de uitzondering dan de regel. Ik denk dat het gevoel van een korte baan komt doordat mensen het indoor gedeelte zien als het begin van de achtbaansectie. Je hebt een vrij harde scheiding en op dat moment heb je al een vijfde van de baanlengte afgelegd. In cijfertjes; Tron is 30 meter korter dan Rock and Rollercoaster en heeft 1 brakerun meer. Ritduur vanaf de lancering tot de remmen. Tron 60 seconden, Rock and Rollercoaster 65 seconden en als trivia vergelijking Taron met 70 seconden. Vooral die laatste gaat niemand een korte ritervaring noemen.

Markiewong klopt maar Taron heeft 0 mid-course brake runs en is van begin tot einde een en al actie waarbij TRON aanvoelt als 30 meter rijden met steeds dezelfde bocht tot de volgende brake run. Vind het een enorm ongeïnspireerde layout, maar zoals hierboven al wordt benoemd het gaat inderdaad om de totale beleving en die zal fantastisch zijn!

Ik heb Tron gisteren in Orlando gedaan samen met een bevriende cast member en vond de achtbaan ok maar zeker niet de beste in Orlando. Het begin is geweldig met de krachtige lancering en het buitengedeelte. Maar als je daarna naar binnen gaat wordt het een beetje saai eerlijk gezegd met heel veel remmen en een saaie layout. Guardians is vele malen beter naar mijn mening, en Hagrids en Velocicoaster ook.

Aaah ik ben er over twee weken en kan hem dus niet doen!(komen 18maart weer terug) Lijkt mij een erg leuke ervaring.

Niet dat YouTube-video’s de attractie recht doen, maar deze is nog een stuk beter. Achterin is dan ook de beste plek.

erider laten we voorop zeggen dat dit een prima familie achtbaan is. Maar in deze te gaan vergelijken met banen die 3 tot 6 jaar na deze Vekoma komen vind ik persoonlijk onredelijk. Daarbij kun je Vekoma niet vergelijken met Intamin.

De baan is prima en weet het verhaal van Tron goed te vertellen en over te brengen. Blijf het spiegel effect nog steeds geniaal vinden tijdens de rit en het zegt genoeg dat Tron en Ratatouille na jaren naar Amerika komen. Gewoon prima attracties voor de hele familie.

6 maanden later

Ik geef deze een schop, want ik zit dezer dagen in Walt Disney World en heb ondertussen Tron ook al enkele keren kunnen doen, zowel via virtual queue als individual lightning lane.

Zelf ben ik het eens met @erider hierboven. Cool en leuk maar te kort; had nog langer mogen duren. De ligpositie es écht wel zot 🙂Lancering en daarop het (korte, helaas) stukje buiten is hands down het beste. Weinig tot geen storytelling, helaas. Itt bvb Cosmic Rewind, die ik - al bij al - veel beter inschat en die ook blijft duren hé. Met de virtual queue kan je je tijdsslot niet kiezen; met ILL wel: probeer ‘em dan ‘s avonds te doen want het stukje buiten (opnieuw: te kort!) is écht wel leuker in het donker.

Ik heb me laten vertellen dat Tron bij het publiek qua waardering van het publiek de op één na laagste score krijgt binnen WDW; enkel de Barnstormer (duh) zou nog lager scoren. Iedereen wil Tron graag doen, maar komt er blijkbaar toch underwhelmed uit. Ik ga Tron zeker nog doen de komende dagen en als je hier bent, moet je ‘em niet links laten liggen. Maar de achtbaan van het resort blijft voor mij Cosmic Rewind bij de buren van Epcot.

Nog effe een edit voor één van mijn on-ride foto’s. Voor alle duidelijkheid: ik ben de enthousiaste persoon met de handen in de lucht 🙂

Ik vond 'm in 2017 in Shanghai dus echt enorm tof, kort maar heel krachtig. Die vermeende lage waardering bij de (Amerikaanse) WDW-bezoekers is wel te verklaren: grofweg vijf jaar is eraan gebouwd en dan sta je na een redelijk lange aanloop in de wachtrij vrij snel weer buiten. Kan me voorstellen dat een 'is dit het nou?'-gevoel dan overheerst bij mensen.