Hjalmar Maar dit is toch letterlijk wat erbij Mainstreet en El Rio Grande is gebeurt? Een lik verf en wat extra details? Er is geen gebouw aangepast in zijn vormgeving. Hetzelfde met El Rio Grande nu, waarbij er geen enkel thema element is aangepast maar alleen geschilderd.
Of er geen extra details worden toegevoegd kan ik niet zeggen. Het is volgens mij nog niet af en daarnaast heeft niemand het hier zover ik weet nog in het écht gezien. De Mainsteet is inderdaad voor 85% verf. De Speedzone, Xpress en het Wilderness gebied echter niet.
Als Disney zijn kasteel voorziet van een nieuw laagje verf is het geweldig, als Walibi het doet met zijn Mainstreet is het armoedig. Als de Efteling hun horecapunt ombouwt tot Frau Boltes Küche is het een fantastische verandering, en Cock-a-doodle-doo, wat dezelfde aspecten als eerdergenoemde heeft vernieuwd is dan een 'simpele opknapper'. Althans dat gevoel krijg ik hier op het forum, en dat is natuurlijk verre van eerlijk. Wellicht zit ik er langs.
Voordat er iemand begint te "zeiken" dat ik het te rooskleurig zie: Walibi Holland heeft blijkbaar niet de grote budgetten zoals parken als Walibi Belgium, Phantasialand, Toverland etc. die wel toegekend krijgen/hebben. En met die beperkte middelen vind ik dat ze veel lef en wilskracht tonen en veel nieuwigheden uit de grond stampen. Ook dat mag benoemd worden. 🙂
Loekiloeki Ik denk dat iedereen een andere definitie heeft van ‘vergane glorie’.
Dat denk ik ook 😉 Het station van de Robin Hood wat destijds aan alle kanten rot was en waar de muren zo ver afgebrokkeld waren dat je het purschuim zag noem ik vergane glorie. Een strak geschilderd gebouw wat opzettelijk een 'geleefd' uiterlijk heeft noem ik dat niet 😃