Ik snap opzich de opmerkingen over dat het hele park graffiti is niet zo. Ja in de Mainstreet zijn er op enkele plekken graffiti te zien en op Merlins Magic Castle ook, maar verder kan ik geen plekken bedenken waar Walibi graffiti tegen de muren heeft gespoten. De ombouw van het hele gebied rondom Untamed is echt super, want laat ons eerlijk zijn, het was voorheen niet veel meer dan een houten schuur en wat vervallen bijgebouwtjes. Ook de Speedzone heeft van een gebiedje zonder enige vorm van theming toch één geheel gemaakt. Vooral in de Space Shot is zichtbaar budget gaan zitten met een volledige vernieuwing van het hek, de decoratie en de prachtige nieuwe vloer.
Ik vind het tof dat in een paar jaar het hele park getransformeerd is en dat het ´vergane glorie´ beeld écht niet meer aanwezig is straks. Het is inderdaad een hele eigen signatuur, en dat heeft zowel voor als tegenstanders. Ik persoonlijk vind het wel verfrissend dat Walibi niet naar western, Afrika of standaard Mainstreet Amerikaanse thema´s grijpt. In de plaats van simpel hetgeen wat ze hebben een likje verf te geven brengen ze er toch een vernieuwing in. Ik ben ervan overtuigd dat voor het budget wat ze krijgen ze het er voor de volle 100% uithalen. 😃
Overigens zou Walibi zeker baat hebben bij nieuwe flatrides, maar aan de andere kant ken ik geen park in de Benelux met momenteel een beter aanbod aan thrill flatrides. Ook is daarvan de investering volgens mij relatief hoog t.o.v. hetgeen het oplevert. Voor Wild Wings was Duinrell bijvoorbeeld ook 2,5 miljoen kwijt. Qua formaat te vergelijken met een Intamin Gyroswing volgens mij. Tevens staat dat uiteraard ook los van het opknappen van het gebied 🙂
Jules Er zijn drie themagebieden de laatste jaren opgeknapt en twee daarvan hebben als opvallendste thematisering 'hippe' muurschilderingen gekregen.
De Mainstreet is inderdaad erg geslaagd opgeknapt met muurschilderingen. Aan de andere kant: hoe hadden ze het anders op moeten knappen? Je hebt gebouwen die je van verf moet voorzien, die kun je dan toch enkel opknappen met verf? Daarnaast zijn er ook veel thematische elementen toegevoegd. Ze hadden de gebouwen in hetzelfde kleurenschema kunnen schilderen als voorheen uiteraard, maar als je met een beetje extra budget hetgeen kunt plussen in plaats van weer neutraal maken zou ik daar ook voor kiezen.
Het Wilderniss gebied is, los van Merlins Magic Castle, niet opgeknapt met muurschilderingen. Dat iedereen het wel vaak daarover heeft moge duidelijk zijn, maar met het nieuwe stationsgebouw, de opgeknapte horeca, toegevoegde horecapunten, toegevoegde theming, opgeknapte topspin, nieuwe wachtrij en beplanting (welke écht heeel goed in elkaar zit) is het meest opvallende niet de muurschildering naar mijn mening. Daar doe je het gebied voor tekort. 😉