NielsC Is dit dan minder op rustigere dagen? Of rijdt Park Asterix ook volle capaciteit in mei/september.
Ik bezoek het park een keer per 1 à 2 jaar en eigenlijk heb ik nog geen slechte ervaringen gehad. Daar waren al uitverkochte dagen bij, maar ook kalme, doordeweekse dagen. Slechte ervaringen heb ik dus niet, maar Parc Astérix schijnt toch een beetje een hit-or-miss park te zijn. Of althans, dat was het vroeger. Tegenwoordig lijkt CDA het (terecht) te beschouwen als het flagship van de groep en zijn de operations altijd wel prima. Enkele jaren geleden las ik echter afwisselend positieve en negatieve verhalen over Parc Astérix.
Ik lees bij velen van jullie dat je nooit op zulke drukke dagen naar een pretpark zou gaan. Fair enough... ook ik heb liever een 'gezellige drukte' dan een mensenmassa waar je nauwelijks doorheen komt. Maar ik denk dat we allemaal al wel eens het volgende meegemaakt hebben: je DENKT dat het kalm gaat zijn, maar je belandt toch plots in een veel drukker pretpark dan je verwachtte. Is jullie dag dan meteen verpest? Ik kan persoonlijk best vlug mijn mindset wijzigen naar zulke toestanden, maar in jullie commentaren lees ik toch iets anders?
Nu ja... eerlijk is eerlijk: wij als pretparkliefhebbers zijn bevoordeeld tijdens een (druk) parkbezoek. Wij beseffen dat je Fata Morgana of Platform 13 best niet 's ochtends doet en dat je een restaurantbezoek niet pal op het middaguur moet inplannen. Ik denk dat we daardoor sowieso een stuk beter met drukte om kunnen dan het gemiddelde gezinnetje.