The_Real_Infernape Overigens zou ik dan gewoon de poortjes aanpassen. Heel duur kan dat toch niet zijn? Zeker niet als je de poortjes laat matchen met de aankleding van Monsters station.
Walygator Parc is niet echt een pretpark waar ze een ruim budget hebben voor dit soort zaken, anders had Monster wel een verfbeurt gekregen en een dak op het station en de remise (= minder slijtage aan de treinen).
Walygator Parc is sowieso een bijzonder park qua operations. Toen ik het park bezocht was het uitgestorven, maar zelfs op zo'n dag had Anaconda een rij van 40 minuten door de trage operations. 1 trein op de baan, gasten pas in het station laten als de andere gasten zijn uitgestapt, heel rustig beugels controleren (en lang doen over het sluiten van de beugels) en vervolgens bij het uitstappen ook royaal de tijd nemen om de beugels te openen. Het stond wel in contrast met de Zamperla Air Race die toen net open was en waar je al mocht instappen toen de beugels nog niet eens open waren om de andere gasten uit te kunnen laten stappen. Dit zorgde voor een erg vervelende situatie omdat er geen zitplaatsen toegekend werden in de wachtrij en daardoor soms gasten die vooraan in de rij stonden geen plekje konden krijgen en nog een ritje moesten wachten.
NielsC Dit terzijde, seat requests granten vind ik ook altijd erg belangrijk en soms een bittere pil om te slikken als deze wordt geweigerd maar, als de operations inderdaad zo sterk zijn en de trein echt voor de 40 seconden weg moet is dit zeker te begrijpen.
Ik heb bij Europa Park nog nooit een weigering gekregen bij Blue Fire wanneer ik Reihe 10 wilde zitten. Zolang je het maar netjes vraagt in het Duits en het niet te veel tijd kost, mag je echt wel een voorkeur geven. Het ligt misschien ook aan welke grouper er staat, maar ik heb genoeg verschillende groupers meegemaakt in 11 jaar tijd en geen van hen weigerde het 🙂
Bij Expedition Geforce in Holiday Park kreeg ik zelfs op een hele rustige dag de backrow 8 ritjes toegewezen omdat ik een achtbaanfanaat uit Nederland was en ze snapten dat ik een paar ritjes backseat wou doen. Andere gasten mochten voor mij plaats nemen. Dat was echt een hele bijzondere en fijne ervaring. Op zo'n rustige dag stond wel een grouper vooraan in het station, wat ook opmerkelijk was. De baan reed met 1 trein en (zoals eerder hier opgemerkt) duurde het lang voor de trein gedispatcht werd door de vage operations. Beugel open, mensen er uit, mensen er in, riempjes dicht, controle, beugel dicht, nogmaals controle, langzaam teruglopen en dispatchen.