Seat requests kunnen idd tijdrovend zijn. En gasten kunnen heel verschillend zijn hoor. vergis je daar niet in.
Wat seat request betreft, het is een geniale oplossing als een park de rij al van te voren opsplitst in frontseat, backseat en alle tussenliggende rijen. Volgens mij hebben taron en black mamba dat in phantasialand. dan kan de grouper zich mooi bezighouden met de tussenliggende rijen opvullen.
Een simpele vraag als: mag ik voorin, desnoods wil ik een rondje wachten, kan met een ja of nee beantwoord worden.
Als je treintje om de 50 seconden zou kunnen vertrekken, en je hebt 24 passagiers die erin kunnen, en je krijgt 2x deze vraag. Maar ook nog de vraag of iemand kan blijven zitten, en je hebt nog ergens een kind dat te klein is dat je moet opmeten, of een vraag over de tassen tussendoor, ben je al gauw een heel groot stuk van de tijd kwijt denk ik zo.
In de horeca merk ik dat ook. Staat er een rij van 20 man voor de kraam. Die kun je heel snel wegwerken als men gewoon: 10 oliebollen en 1 koffie Zou bestellen. Direct met pin betalen, gelijk de melk en suiker pakken terwijl het personeel de bestelling klaar maakt en dan doorloopt. Dan heb je die gasten binnen 10 minuten allemaal geholpen.
Maar er zitten tussen die 20 man gegarandeerd mensen met vragen of het vegetarisch is, wat voor soort koffie je hebt, of je kunt betalen met een of ander betaalmiddel waarvan het antwoord: natuurlijk wel is. of omdat ze eigenlijk nog niet nagedacht hebben wat de volgende handeling is. En die 10 minuten wordt dan al gauw 15 tot 20 minuten. Terwijl het personeel dan al pro-actief vragen stelt als: wilt u er suiker bij? om dat proces te versnellen.
In dat opzich kan ik me voorstellen dat sommige parken met een doorwerk mentaliteit niet gauw aan seat requests doen. En als pretpark liefhebber vind ik dat best okay, ik wil capaciteit zien en korte rijen, dan ga ik ook niet zeuren om een bepaald plekje in de trein. als er een keuze is voor de plek (bijvoorbeeld met een aparte rij voor frontseat) dan neem ik het voor lief om daar extra voor te wachten en die keuze te maken, zonder dat ik daarmee de rest van de rij ophoudt.