In Nederland heb ik Toverland de laatste paar keer ook als erg prettig ervaren. Bij binnenkomst al heel erg vriendelijk en direct een leuk gesprekje tegen onze 2-jarige dochter. 😃 Ook gezellig meewerken bij het maken van een groepsfoto in Troy, maar aan de andere kant ook overal wel prima doorwerken.
In Europa vindt ik inderdaad, zoals al vaak aangehaald in dit topic, Europa Park altijd erg goed qua operations. Toch is het daar ook niet altijd perfect. En dan niet qua snelheid, maar eerder qua vriendelijkheid. Ik kan me nog een keer herinneren dat we het park binnen gingen. Het was uiteraard goed druk bij de ticketcontrole en er werd ook goed doorgewerkt. Maar bij het scannen van mijn pasje kwam er op mijn 'Guten morgen' totaal geen reactie... Het is maar een klein dingetje, maar vond het toch jammer om zo te dag te beginnen.
Later die dag bleek ook het Seerestaurant binnen al op tijd dicht zijn en was alleen de balie buiten aan de achterkant nog open. En daar was het dus ook vrij druk en schoot het totaal niet op. 🙁
Gelukkig zijn dit slechts uitzonderingen op de regel.
In het buitenland was Walygator voor mij wel een dieptepunt, vooral bij Monster. Het was die dag erg warm en het station heeft al geen dak, maar toch is het daar gebruikelijk om iedereen op de trap te laten wachten totdat iedereen uit de trein was gestapt en het perron verlaten had. Pas dan mochten de volgende gasten het station betreden en bij de poortjes gaan staan. Pas als iedereen klaar stond, gingen de poortjes open en konden we instappen. Nadat de trein het station verlaten had, begon het personeel gezellig met elkaar te kletsen. Pas nadat de trein (de enige) weer binnen was, iedereen was uitgestapt en het station weer had verlaten, mochten de volgende bezoekers vanaf de trap het perron oplopen. Dit kan daar echt zoveel efficiënter!
Disney (in de USA in ieder geval) staat, zoals ook al vaak genoemd, ook erg hoog! Vooral de vriendelijkheid voegt erg veel toe. Ook al is het misschien soms gemaakt, ik heb altijd nog liever gemaakte vriendelijkheid dan gemeende chagrijn. 🙂
Wij waren vanuit Orlando ook een dagje naar Bush Gardens Tampa. Daar aangekomen besloten we eerst in Gwazi te gaan. Na het instappen kwam er een kauwgom-kauwende medewerker langs om, totaal ongeïnteresseerd, met zijn voet overal de beugels dicht te duwen... 😒 Toen verlangde ik toch wel erg terug naar Disney. 😀