Als je kijkt naar operations, puur qua achtbanen dispatching, dan zie ik Walibi wel de kroon spannen in NL. Die crews daar werken flink door, vaak zie ik ze elkaar een high five geven als ze de trein gedispatched hebben voor dat de andere compleet stil staat in de remmen (zie goliath), ze zijn echt gemotiveerd en vinden fun in hun werk. Toverland is ook goed maar daar rijden ze net te vaak met 1 trein, zie bijvoorbeeld afgelopen seizoen, ook is het personeel net wat trager. Bij Troy bijvoorbeeld, stond de 2e trein vrijwel altijd ff in de remmen voordat de 1e trein vetrok. Pas vlak voor sluitingstijd, toen ze de rij moesten wegwerken, begonnen ze echt door te werken en was dit niet het geval. (laten zien dat het dus wel kan).
Duitsland, een land dat bekent staat om haar efficiëntie, heeft ook een aantal uitblinkers. Phantasialand is altijd ijzersterk, Taron's rij loopt goed door en rijdt vrijwel altijd met 4 treinen, toch is Europa Park de onbetwiste winnaar imo. De nummers die ze daar draaien kun je alleen evenaren met de (non europese) disney parken. Ik denk ook dat dit het sterkste aspect is van europa park (niet dat ze niet in bijna alles sterk zijn) en waarom EP zo wordt geadmireerd in de fan industrie.
Ff een vraagje terzijde over operstions, hoe zijn de operations van Joris e/d Draak? Ik ben er al een tijdje niet meer geweest en kan dus niet oordelen maar, ik vond ze altijd erg onder de maat. De baan heef een monsterlijke theorerische capaciteit, bijna 2 baron's om maar een beeld te scheppen, echter denk ik dat het in de praktijk niet eens 2/3 ervan werd gehaald. Laatste keren dat ik er was waren dispatches van 5/6 min eerder de norm dan de uitzondering . Erg jammer aangezien het een van de toppers van het park is en volgens mij ook het populairst.