Niek Je hebt zeker een valide punt. Maar het is in mijn ogen niet fair om enkel Walibi Holland daar op aan te vallen. Attracties hebben nu eenmaal niet de eeuwige populariteit, en ook niet het eeuwige leven. In dat geval kun je de operationele kosten beter besparen. Dat hoort nu eenmaal bij de branche. Ieder park ter wereld doet dit.
Walibi Belgium wordt momenteel wél de hemel in geprezen, maar ook daar is, los van de helaas mislukte Vertigo in 2007, in een periode van 14 jaar (tussen 2001 en 2016) geen nieuwe baan bij gekomen. In tegenstelling: ook daar zijn meerdere attracties verdwenen. Het Paleis van Ali Baba is in 2001 gesloten maar in 2017 pas écht volledig gesloopt. Ook Psyké Underground heeft 4 jaar in het park stil gestaan zonder bezoekers te verwelkomen. Eveneens zijn daar later wat tunnels toegevoegd en is het gepromoot als nieuwe attractie.
In alle parken ter wereld verdwijnen attracties. In bijvoorbeeld Bobbejaanland en Heide Park zijn ook vele attracties verdwenen zonder dat er iets in de plaats kwam, waarbij de funderingen er wél nog steeds liggen. In het Magic Kingdom liggen zelfs Stitch en in Disneyland Anaheim ook de People Mover (later Lightning Rods) gewoon stof te vangen. Daarnaast moet er zelfs in de Disney parken vaak een attractie verdwijnen voordat er iets nieuws komt. Maelstorm in Epcot wordt Frozen, the Great Movie Ride wordt Mickey en Minnie, Rock 'n Roller Coaster wordt Iron Man, de Tower of Terror wordt Guardians, Armageddon wordt Spider Man etc. In de Universal parken wordt er bijna altijd een attractie gesloopt voordat er iets nieuws komt.
Nogmaals: ik snap je punt. Maar om nu telkens weer over het verleden te vallen terwijl juist de laatste jaren ook Walibi Holland enorm aan het investeren is naar mijn mening niet nodig. Het kan je smaak niet zijn, maar de investeringen die ze doen de laatste 5 jaar zijn (zelfs in vergelijking met Nederlandse collega parken) niet mals.