Liampie Een gigantische vlieg, 'untamed',
Ik dacht dat het een libelle was, en Untamed slaat volgens mij op de ongetemde manier van het "rondvliegen" van de achtbaan en de ongetemde natuur die het gebied heeft overgenomen.
Liampie een logo dat doormidden wordt gesneden met een laser
Die snap ik ook niet helemaal
Liampie kroonluchters in een verlaten fabriekspand
Lol ik dacht dat het station een verlaten kas moest voorstellen met het overwoekerde dak, maar fabriekspand zou ook kunnen. Volgens mij moet het lijken alsof een paar natuuractivisten die kas of fabriekspand hebben volgehangen.
Liampie de Xenos-teksten op de lifthill en rondom de wachtrij, regenboogvlaggen,
Die tekst met lampjes erin zie je wel vaker terugkomen in festivaldecors, daardoor is de Xenos dat ook gaan verkopen. Volgens mij zijn die regenboogvlaggen zowel bedoeld als een soort gay pride uiting als een knipoog naar Six Flags (althans ik dacht dat het er 6 zijn)
Sterker nog: google eens letterlijk "festival letters" en je komt allemaal plaatjes tegen van dit soort letters met lampjes erin.
Liampie en dan in de omgeving ook nog eens een wandelende auto en een glad en wit gestuct gebouw wat schijnbaar geïnspireerd is door Ibiza, maar dan met lege flessen in de muur verwerkt
Ik zou zeggen dat ze abstracte kunst wilde maken met gebruikte materialen. Een artiest heeft die oude auto gevonden en wat andere stukken scrap metaal en daar dit standbeeld van gemaakt. Ook de glazen flessen zijn hergebruikt, glas breekt niet af in de natuur dus dan kan je het net zo goed als versiering gebruiken.
Mijn punt is: dit is een heel ander soort themagebied dan wat je gewend bent van attractieparken. Het gebied heet Wilderness, waarin de natuur de omgeving heeft overgenomen. Maar niet alleen de natuur. Ook mensen die de natuur opzochten. Bijvoorbeeld graffiti artiesten die een plek zochten om te oefenen of natuuractivisten die onafhankelijk wilde leven van de samenleving. Er lijkt misschien niet veel samenhang in te zitten, maar dat komt omdat het allemaal gebruikte dingen (soms zelfs afval) zijn die hergebruikt zijn voor een ander doel. Dat is de samenhang in het gebied. Zelfs een stuk Robin Hood, dat was eerst gewoon een stuk achtbaan, nu is het decoratie.
Ik zou zeggen dat het themagebied veel minder concreet is dan in andere parken. Neem bijvoorbeeld Baron 1898. Dat is een oude mijncentrale, dat is duidelijk en concreet. Bij Wilderness moet je een beetje zelf je eigen betekenis aan geven. Daardoor ook de abstracte kunst die je daar kan vinden. Wat dat betreft vind ik dat ze er best goed over hebben nagedacht.