ppc-anoniem-2 maar zou Walibi Holand echt een Tier 2 park zijn geworden?
Daar lijkt het soms wel op helaas. Wat ook heel gek is eigenlijk. Ik bedoel, volgens mij (iemand die de cijfers wel weet moet me maar verbeteren) verschillen de bezoekersaantallen van Holland en Belgium niet bijzonder veel (dan heb ik het over een marge van 200.000 mensen per jaar, niet een heel groot verschil bij ongeveer een miljoen bezoekers per jaar).
Parc Asterix zit dan wel weer een stuk hoger en heeft logischerwijs een groter budget.
Het zou me niks verbazen als CDA een zelfde soort strategie hanteert als Cedar Fair. We verwennen steeds een paar parken en de rest moet het doen met wat onderhoud en een likje verf. Nu wordt vooral Walibi Belgium verwend, straks wordt dat Parc Asterix en als ik me niet vergis ook Futuroscope die 300 miljoen krijgt, maar in Walibi Holland zien ze misschien geen noodzaak om veel toe te voegen. "Een keer 12 miljoen voor een RMC en we kunnen er weer een paar jaar tegenaan toch jongens?"
En dat is best zonde want ik mis toch nog wel iets in het park. Een dagje Walibi ziet er voor mij zo uit: ik loop de hele tijd op en neer tussen Goliath, Untamed en Lost, misschien nog een keer Speed of Sound of Express tussendoor. Als je een park wil bouwen voor de hele familie, dan mis je gewoon een leuke darkride. Popcorn Revenge kostte 6 miljoen, waarom krijgen wij niet zoiets in de polder?
Liampie Lekker volwassen vergelijking. Ik zou het eerder zien als oesters op een menukaart. Dat jij er misschien van gruwt, betekent niet dat iedereen dat doet. En er staat niet op de menukaart wat voor kruiden en bijgerechten je krijgt, want vooralsnog zijn het maar 2 foto's die nog weinig zeggen over het gebied als geheel. Afgelopen jaar hadden ze de wand boven Tequila Taxi's al geschilderd en dat ziet er naar mijn smaak best mooi uit. Felle kleuren, ik word daar wel vrolijk van. Al denk ik dat je dan ook geen fan bent van deze schilderbeurt.