Of objecten in het park mooi of niet zijn, wil ik niet over oordelen, het is een pretpark, en dat gaat om entertainment, niet alleen of het je smaak of niet is. Op dat gebied doen ze het aardig. De mainstreet vind ik echt heel goed gelukt, en een van de meest en mooist gefotografeerde plekken in het park, als je kijkt op insta. Het is uitdagend en opwindend. entertainment dat hoort een park te zijn, dus niet alleen maar mooi, anders kunnen we nu beginnen met het afbreken van de helft van de Efteling. Het schilderwerk is zeker niet trend gevoelig. De Efteling zou dan ook uit de tijd zijn. Vind het eerder een beetje passen in de losbandigheid van de jaren 70. Het is buiten de kaders denken, en ik hou daar sowieso van. Ze hebben juist dit park in een bepaalde stylesheet gebracht, waar op verder gebouwd kan worden. En dat staat los van welke stroming dan ook.
Zoals hier al opgemerkt word, maak ik me zorgen over de houdbaarheid van al dat verf, en niet alleen op bepaalde plekken. Over 10 30 of 20 jaar, wat dan? Restauratie kost zo veel, dat zie ik niet zomaar gebeuren. Komen er dan weer nieuwe prenten? Is daar al over na gedacht? Verder maak ik me ook zorgen over al die negativiteit van mensen. Misschien hadden ze wat beter kunnen matigen? Het zegt wat over de tijdgeest. Mensen hebben meer behoeften aan wat vertrouwd is, in deze bizarre tijden.