Het is ook zeker niet mijn bedoeling om azijnzeikerig of wat dan ook over te komen, maar het is wel wat @Michael zegt. Graffiti hoort naar mijn mening niet echt thuis in een pretpark, maar daar kunnen inderdaad meningen over verschillen.
Ik vind het wel trouwens appels met peren vergelijken als je Walibi en Duinrell op dezelfde stapel gaat gooien, tuurlijk zijn het allebei pretparken. Maar naar mijn mening is Duinrell een totaal ander publiek dan Walibi Holland. En heel eerlijk ja, Walibi Belgium prijs ik eerder de hemel in dan Holland. Maar dat kwam wellicht omdat ik bij Walibi Belgium echt een paar punten had, die ik niet goed gethematiseerd vond, en dat heb ik bij Holland gewoon op veel meer plekken. Dit komt wellicht omdat Walibi Holland voor mijn gevoel als geheel niet klopt, terwijl Belgium dat wel meer doet.
Tuurlijk Holland is geen Belgium, maar de stijl die Holland door voert ivm Belgium is wel merkwaardig te noemen. En heel eerlijk, Untamed is een prachtige baan, de thematisering van de Robin Hood was ook niet je van het, maar het klopte naar mijn weten wel meer dan nu The Wilderness.... we hebben een kasteel, beetje graffiti erover en het kan weer 20 jaar mee, onder de noemer wellicht van upgrade... In the end is het nog steeds dezelfde Madhouse. Heeft Merlijn dan nu ineens een Australian pakkie aan ofzo? Het is gewoon verwarrend.
In the end smaken verschillen, en godzijdank zijn we het niet allemaal eens met elkaar. Ik zou het voor Walibi hun groep wellicht iets meer begrijpen als Belgium en Holland qua thematisering naar elkaar groeien. Maar het moeten wel zeker hun eigen parken blijven met hun eigen stijl.
Enige wat ik nu in m'n hoofd heb, is dat ik een Maya pyramide in m'n hoofd heb met graffiti erop........
Laten we het maar houden bij de Lost Graffiti (uhm Gravity). 😉