Veel van ons spelen spellen zoals Planet Coaster, RCT, Planet Zoo, Parkitect en vast nog veel meer. Het valt me op dat we hier weinig van terug zien, iets wat ik vroeger toch eigenlijk overal best wel veel zag!
Het gebeurd dan vaak genoeg dat je iets aan andere wil laten zien om hierover te sparren, tips te krijgen of het gewoon de moeite nog niet waard is om hier een volledig topic over te starten. Daarom hier een testtopic voor al deze spellen!
Topicstarter trapt af
Hierbij de eerste screenshots van een park waar ik al een tijdje mee bezig ben in Planet Coaster. Het idee is dat het in Parijs allemaal supergoed heeft gelopen en ze hun 3e gate moeten openen. Dit word een eigen versie van Disneysea, met delen zo goed als overgenomen maar alles wel even wat anders.
Momenteel heb ik de basis van het ingangsgebied gemaakt en ben ik redelijk ver met 1 zijde van de Mediterraanse haven. De hoofdattractie is hier niet Soarin maar een Mystic Manor achtige darkride genaamd Villa Mistique. Een Italiaans museum met een bijzondere keldercollectie.
Dit staat er nu qua ingangsgebied. De gevels zijn gemaakt maar hierachter zit nog geen dak of achtergevel. De winkels krijgen wel een interieur, maar verder dan dat wil ik niet gaan.
Hier een overzicht van de buitenzijde van de darkride. Momenteel ben ik vooral bezig met de wachtrij, deze ligt boven het stationsgebouw. Achter de gevelrij zitten de hogere scenes. In de koepel de grote trap naar het station. Misschien dat deze nog wel wat omhoog geplaatst moet worden om imposanter over te komen...
Dit is de grote trap binnenin de koepel. Omdat de attractie uit 4 banen bestaan moeten hier ook 4 wachtrijen lopen. Ik twijfel of ik de paden hier laat wat het is of de onderzijde nog moet aankleden en of ik nog een groot voorwerp in het midden moet plaatsen hier of het juist leeg moet houden. Inspiratie komt een beetje van de in elkaar draaiende trappen in het Vaticaanmuseum. Hierna kom je dan in het immens grote station dat nodig is voor de 4 rides...