Jules The_Bullgod Tijdens de ECC meeting bij Vekoma een aantal jaar terug hebben wij een concept art ter ogen gekregen voor een Vekoma STC (Next Gen inverted dus) welke in Avalon had moeten komen. Had ongeveer dezelfde footprint als Fenix nu heeft. Zag er uit als een erg unieke inverted. Hoog aan de kant van de lifthill, met twee inversie's, een inclined looping en een immelman. Vervolgens een tunnel door (Waar nu de airtime hill en Zero-G van Fenix is) en een laag bij de grond, veel tunnels, Zero-G rolls en corkscrews deel waar nu de Helix en immelman van Fenix ligt. Vervolgens terug door de tunnel richting de eindremmen.
Vanuit de mensen van Toverland begrepen dat het een serieuze optie was. Maar de keuze op een B&M wingcoaster is gevallen omdat dat type uniek is voor onze regio, en beter te vermarkten is. Met Black Mamba en drie SLC's om de hoek snap ik die keuze zeker.
Maar bij elke grote uitbreiding liggen er altijd meerdere plannen klaar, waaruit dan gekozen worden. Zo was een B&M Flyer ook een optie, maar die is vanuit kosten overweging afgevallen.
Met Fonix en de banen in Polen komen deze nieuwere Vekoma's steeds dichterbij huis. En natuurlijk hebben we al FLY. We hebben niks te klagen. 🙂