Niek Hm, ik heb (helaas alleen nog maar) Halsüberkopf mogen doen als nieuwe Vekoma, maar ik mis even een beetje waarom 'baantjes' forceless zijn in jouw ogen.
Het hangt er toch wel vanaf hoe en waar deze stats bereikt worden.
Ik heb tot nu toe zelf 3 nieuwe Vekoma's mogen doen, welke alle 3 in Polen staan.
Lech Coaster in Legendia was daarvan voor mij toch wel de heftigste. Ik vond deze baan echt vet om te doen, zeker direct na die regenbui toen we de baan weer droog moesten rijden.
De baan heeft zo'n compacte layout met alleen maar korte elementen en snelle richtings wisselingen.
Formula in Energylandia heeft een korte maar erg krachtige launch. De topsnelheid is dan wel niet zo erg hoog, maar die bochtige layout zorgt zeker wel voor een krachtige rit. Ook deze baan heeft een compacte layout met alleen maar korte elementen en snelle richtings wisselingen.
En Abyssus vond ik dan toch de minst krachtige van de 3. De topsnelheid van deze baan, mag dan wel hoger zijn dan die van Formula en Lech Coaster, toch voelen de beide launches veel minder krachtig aan dan die ene van Formula.
En de layout van deze baan is ook niet echt super te noemen, zeker het aangeplakte eerste gedeelte niet, dat totaal niets toevoegd aan de rit.
De elementen leken hier allemaal meer uitgestrekt te zijn dan bij Formula en Lech Coaster. Ook de richtingswisselingen verliepen voor mijn gevoel geleiderlijker.