Erik Untamed is nog maar anderhalf jaar oud hè?
Hoewel de nieuwe banen van Plopsa en Walibi Belgium tof gaan worden, is het algehele achtbanen aanbod in Walibi Holland nog steeds beter, ongeacht of deze B&M erbij komt of niet.
Untamed is een vervanging van een bestaande achtbaan en geen nieuwe achtbaan. Dat doet voor mij altijd een beetje afbreuk aan Walibi Holland. Sinds 2002 worden daar attracties enkel vervangen of afgebroken in plaats van bijgebouwd. Het zou Walibi Holland enorm sieren om met deze B&M de omkeer te maken op dat gebied.
Overigens vind ik Walibi Holland vanaf volgend jaar niet meer de hoofdspeler qua achtbanen in de Benelux. Walibi Belgium steekt qua achtbaan-aanbod straks met kop en schouders boven Walibi Holland uit. Untamed en Goliath zijn toppers, maar dat zijn Psyké, Pulsar (op warme dagen) en de nieuwe Intamin straks ook. Daarnaast vind ik persoonlijk Weerwolf ook een toppertje op de tweede rij 🙂 .
Meint Voor ons als pretparkfans misschien. Ik denk dat een leek gewoon 2 achtbanen ziet waar de karretjes onder de track hangen, als je deze 2 banen naast elkaar zet. Na een ritje voelen leken vast het verschil, maar qua marketing valt er voor WaHo weinig te doen met deze baan.
Ik vind zo'n Batman-kloon er veel intimiderender uit zien dan zo'n compacte SLC. Met een beetje thematisatie erbij kan deze achtbaan de perfecte overstap zijn voor het verwijderen van de Condor die zijn laatste jaartjes met de nieuwe treinen uit gaat rijden. Zo heel lang zal de levensduur van die baan niet verlengd worden met enkel nieuwe treinen vrees ik, gezien de enorme speling tussen de wielen en de track blijft zolang het grootste deel van de baan geen retrack zal krijgen.