Fijn dat er eindelijk wat mee gaat gebeuren, die baan stond al veel te lang stil. Ben benieuwd welk park een gokje wil gaan wagen met deze baan. Het staal zal in de woestijn allemaal goed blijven, maar het is wel funest voor randzaken (treinen/electronica) rond de attractie. 4 jaar stilstaan zal de baan niet veel goeds hebben gedaan. Een goede renovatie zal zeker nodig zijn, maar het is zeker doenbaar en betaalbaar.
Ben razend benieuwd waar hij eindigt. Zo vaak komen B&M's niet tweedehands beschikbaar, er is in totaal maar 4x ooit een B&M op de tweedehands markt beland. (Orochi, Gambit, Time Machine en nu deze Lightning) En dan waren er nog een paar verplaatsingen binnen parkketens (Six Flags heeft het 3x gedaan en Cedar Fair 1x) Ik zie veel parken op deze kans springen, maar met Corona in het achterhoofd ben ik benieuwd welk park het echt aandurft. Hij kan letterlijk overal ter wereld gaan belanden. 🙂 Daarnaast ook grote kans dat een opkoper zoals Van der Most deze gaat opkopen en opknappen, voordat hij verder verkocht wordt.
Jammer dat Walibi Holland nét een nieuwe Condor trein besteld heeft, anders wist ik nog wel een plekje waar hij mooi zou passen. 😄
BasD Toverland heeft zowel naar Orochi als Time Machine gekeken. Orochi paste destijds op dat moment niet in de groeistrategie van Toverland, ze wouden eerst de Magische Vallei toevoegen. Logisch, anders waren de verhouding in het park met Troy, Orochi en twee indoor hallen compleet scheef geweest. Time Traveler werd een dermate hoog bedrag voor gevraagd, dat een nieuwe nauwelijks duurder was. Nu zitten we natuurlijk in de situatie dat we al een B&M hebben in Toverland, wat met een Wingcoaster van een 'vergelijkbaar' type is. En laten we niet vergeten dat Toverland momenteel in een niet al te beste financiële situatie zit. Hoe graag ik die baan ook zou willen, Toverland zie ik hem echt niet kopen. Eerlijk gezegd zie ik geen enkel Nederlands pretpark hem kopen, op Slagharen na eventueel. 😛