DLP Report had ook nog wat mooie foto's.
Werkzaamheden aan Sleeping Beauty Castle
Ondertussen zijn de nieuwe daken onderweg naar het park om geïnstalleerd te worden.
Mocht iemand zich nog afvragen waarom de video van 29 jaar Disneyland Parijs de boven kant van de toren zo mooi afsneed. De bovenkant van de tarp zit er niet op
Ah in true DLP stijl duurt zelfs dit natuurlijk extreem lang
(sorry @ppc-anoniem-2. dit was nummer 3 )
Eftelflags Als ik eerlijk ben gaat dit verrassend snel. Tussen de aankondiging en de eerste vervangende stukken zat nog geen vijf maanden
Welke van de volgende 40 tinten roze wil je hebben.
Ziet er stralend uit zo.
- Bijgewerkt
Blegh, ik snap dat het onderhoud een keer moet gebeuren. Maar ik zou het een domper vinden als ik onwetend naar het park zou komen en het dan met een afbeelding van het kasteel moet doen.
Het is hét gebouw wat iedereen kent en waar iedereen naar uitkijkt, en dan een enorme steiger op die plek zien
Die nieuwe kleuren zijn echt gaaf! Even wennen maar heel mooi.
Beetje hetzelfde als bij het WDW magic kingdom kasteel, dat is uiteindelijk ook heel stijlvol uitgevallen met iets meer knalkleuren.
Ja netjes hoor!
Het glas-in-lood raam is ook weer terug in de toren.
Prachtig!! Het blauw is veel dieper van kleur, ik heb even oude foto's teruggekeken maar dan ogen de daken bijna grijs-blauw. Erg mooi!
Daarnaast echt heel tof om het echte ambacht te zien, er wordt hier kwaliteit teruggeplaatst hoor!
- Bijgewerkt
Vraagje: is er een datum bekend waarop deze werkzaamheden gedaan zijn? Ik zou de tweedeweek van juli naar Disney gaan met mijn zoontje. Het zou jammer zijn om het kasteel dan nog te moeten aanschouwen met stellingen.
De show op het kasteel zal ook nog niet voor direct zijn waarschijnlijk?
Gaat de cars attractie in de studio’s al open zijn? Volgens site Disney wel..
mijn zoontje is grote fan van cars
De refurbishment zal duren tot het begin van de anniversary en die is in 2022. Ga er maar gewoon van uit dat je het blokkendoos-kasteel hebt
Shesterfield In juli zal het zeker nog niet klaar zijn. Verwachting is dat de restauratie duurt tot 2022 zoals @Convival al zegt. Eventueel zullen delen al eerder uitgepakt worden, zo is het topje momenteel alweer zichtbaar.
Cars Roadtrip zal openen als het resort heropend, op 17 juni dus.
Shesterfield
Shows zijn er door de corona maatregelen niet op dit moment. Enkel wat kleine onaangekondigde "parades".
De cars attractie zal bij heropening van het Resort inderdaad open zijn.
- Bijgewerkt
Een heel - heel - heel kort kijkje achter de schermen:
https://www.instagram.com/reel/CTCgyXDoCou/?utm_medium=copy_link
De werkzaamheden zijn langzaam aan, aan het verplaatsen bij het kasteel. De steigers en tarps beginnen te verdwijnen en het kasteel wordt de laatste dagen steeds meer zichtbaar.
Dit was de status zes dagen eerder.
Het blijft toch bet mooiste Disney kasteel met al die details! Waanzinnig hoe ze het nu opknappen.