Vanaf Januari gaat het kasteel van Sleeping Beauty in Disneyland Parijs in onderhoud. De werkzaamheden duren tot begin 2022, het moment dat het park haar 30 jarig bestaan viert.

Fijn dat ze dit dus nu officieel hebben aangekondigd, de geruchten gingen al een tijdje rond. Laten we hopen dat het tweede deel van dit gerucht ook doorgaat, Paint the Night parade in Parijs als vervanger voor de avond show.

Edit: Ik weet niet of het nu handig is om te zeggen dat de mensen die het dak van de Notre Dame hebben gedaan, ook deze daken gaan doen. Bedoel, zo goed is dat niet geëindigd. 😅

23 dagen later
22 dagen later

Ah. Er is toch een eigen topic voor. De steigers krijgen intussen serieus vorm.

OutsidEars, waar deze foto's vandaan komen, meldt dat ze de stellages voor April compleet bedekt willen hebben. Zodat de bezoekers geen last hebben van de stellages.

De hoogste toren zal nu ook langzaam aan gaan verdwijnen achter stijgers.

7 dagen later

Zo dat is wel ineens grondig. Hopelijk hebben ze ze nu van een ander materiaal gemaakt dat beter bestand is tegen de weersomstandigheden.

DaltonTerror Volgens mij zijn ze gewoon erg beschadigd geworden door al die kerstlichtjes-kooien. Hopelijk kan men wellicht het kasteel zo veranderen dat ze dat niet meer continu hoeven op te hangen en wellicht in de torentjes kunnen verwerken dmv. fiberglass oid.

Eftelflags Hoewel ik het een leuke oplossing vindt, geeft het niet hetzelfde effect als echte verlichting. Wat mij betreft mogen ze daar best wel een vaste lichtpakket in de torens stoppen die gebruikt kunnen worden tijdens shows en speciale evenementen.

Hjalmar Ja en terwijl ik het zei bedenk ik mij ineens; volgens mij gaat de zon aan het begin van het kerstseizoen best laat onder. Half 6 zie ik op internet. Stel het park is maar tot 20.00 uur open heb je er wel weinig aan. Ook omdat het effect enkel werkt als het echt echt donker is.

Stom idee. Next.

Eftelflags Volgens Meteo is zonsondergang om 17.21 op 7 November 2021, de datum dat het kerst seizoen begint dus het zou eventueel kunnen. We zitten momenteel alleen met een ander probleem, je moet een kasteel hebben om te projecteren. Die staat momenteel in de steigers. Dan maar “Paint the Night Parade” in Parijs 😉

22 dagen later

De tarps zijn binnen gekomen in Parijs.

12 dagen later
            19 dagen later

Dit laat toch wel weer zien dat Parijs met al zijn problemen toch wel de meest "echte" kasteel heeft van alle parken. De details, uniekheid en vakmanschap die in dit gebouw zitten is toch wel fenomenaal.

Wij Europeanen zijn kastelen gewend dus ze moeten wel😉 Maar het blijft ontzettend gaaf om dit soort projecten te volgen.