The_Real_Infernape Ik weet niet of het door Alan Schilke of Fred Grubb bevestigd is dat IBox eerder kwam (het is makkelijk aan te nemen omdat New Texas Giant twee jaar eerder opende dan Outlaw Run). Maar het zou goed kunnen dat ze eerst bedachten van "hmm stel dat we de bovenste lagen hout door staal vervangen" en daarna pas dachten van "hmm oke oke en wat als we nou alle houten lagen vervangen door staal?".
New Texas Giant was niet het eerste project waar RMC traditionele houten achtbaantrack verving met een soepelere nieuwe variant. In 2010, een jaar voor New Texas Giant 't licht zag, werd een stuk track van Tremors in Silverwood, Idaho (letterlijk om de hoek bij RMC) vervangen door... Topper Track! Ik vermoed ook dat de ideeën enigszins gelijktijdig ontstaan zijn, maar het was Topper Track en niet IBox dat we als eerste in de praktijk zagen.
Bron: Roller Coaster Alley
That said, every time we ride Tremors, there are two sections of the ride that are markedly better than the rest: the uphill left turn out of the second tunnel, and the far turnaround by the Roller Coaster Alley sign. No coincidence that these are the two sections which have received Topper Track, and are two of what used to be the worst parts of the ride. The difference between the sections with Topper Track and those without is literally night and day.
Dit is Roller Coaster Alley's quote over het werk dat RMC daar deed en dit was ook mijn ervaring met die baan.