The_Real_Infernape Maar moet RMC wel stoppen met dit model, of moeten er toch meer bijgebouwd worden?
De belangrijkste vraag is voor mij: wat wil de klant?
Ik moet zeggen dat ik qua ritervaring wel mijn twijfels heb bij de toekomst van de Topper Track, want zo verschillend is ie niet van de IBox en het is allebei soepeler dan de traditionele houten achtbaan, maar de twee Topper Track RMC's die ik heb gedaan (Lightning Rod en Outlaw Run) hebben allebei in hun korte bestaan al serieuze onderhoudsproblemen gehad. Ik vond de overgangen tussen de baanstukken van Outlaw Run echt afdoen aan de ervaring deze zomer en laten we over Lightning Rod en onderhoud maar niet beginnen.
Ik denk dat in veel parken een IBox-baan een onderhoudsvrijere attractie oplevert met minder problemen en vrijwel dezelfde ritervaring. Als je wil zeggen dat je een houten achtbaan hebt, dan kun je gewoon bij GCI of Gravitykraft aanbellen voor een mooie klassieke baan. Als je zo nodig over de kop wil met je houten supports, dan heeft RMC de juiste spullen. Natuurlijk bepaalt uiteindelijk de klant en als die per se Topper Track wil zal er Topper Track komen, maar op marketingpraat na zit er weinig verschil tussen, behalve dat een van de twee modellen toch een paar zorgenkindjes heeft opgeleverd en het andere type overal vrijwel probleemloos rijdt.
Ze gaan 'm misschien niet uit eigen beweging uit de catalogus halen, maar we zullen veel meer IBox dan Topper Track gaan zien de komende jaren. Waarom zou je 't park het risico willen lopen dat je eindigt met een product als Lightning Rod? Ze moeten bij Dollywood wakker liggen van dat ding.