FlyingTimo Mooi lijstje zo.
Het zou kunnen dat er nog een baan mist in dit overzicht. Als ik de foto's van de monorail van Bakker en die van Stuy bekijk lijkt het in eerste instantie dat deze in de tussentijd een nieuw thema gekregen heeft. De karretjes van Stuy zien er meer uit als autootjes.
Bekijk ik de tracks wat beter dan zie ik dat de crossties in de baan van Bakker bestaan uit een driehoekvormige plaat met een gat in het midden, bij de baan van Stuy zijn de ties van buismateriaal. De track van de monorail van Stuy lijkt veel meer op de track zoals gebruikt op de R2000 en Monorail Eclaire.
Ook in de vormen van de supporters zitten er aanzienlijke verschillen tussen de banen van Bakker en Stuy.
De baan op het filmpje van de foire Nancy in 1962 lijkt dezelfde baan als de monorail van Stuy te zijn als ik kijk naar de track/supports/lay-out.
Door de aanwezige verschillen vraag ik mij af of de monorail van Bakker binnen enkele jaren een retrack / wijzigingen in supports heeft gehad. Of is de baan van Stuy een andere baan maar dan uit de werkplaats van de bouwer van de R2000 / Eclaire...